י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משפט נתניהו

הסכמי עד המדינה נחשפו: איזה עונש יקבלו פילבר וחפץ

מהסכמי עד המדינה בתיקי נתניהו שנחשפו היום בבית המשפט עולה כי חפץ ופילבר הסכימו להיות מורחקים לצמיתות מתפקידים ציבוריים, ופילבר עצמו יועמד לדין משמעתי בבית דין של נציבות המדינה

הסכמי עד המדינה נחשפו: איזה עונש יקבלו פילבר וחפץ
ניר חפץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב החליט הבוקר (שלישי) כי הסכמי עד המדינה של ניר חפץ ושלמה פילבר, שנחתמו במסגרת תיקי נתניהו, ייחשפו לציבור. זאת בעקבות בקשה שהגישו מספר ארגונים לבית המשפט. את הבקשה הגיש עו"ד אלעד מן בשם עמותות העין השביעית, שקוף, הצלחה והתמנון.

מתוך הסכם עד המדינה שנחתם עם שלמה פילבר ב-20 בפברואר 2018 עולה כי פילבר יעמוד לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה. בנוסף, יסכים לענישה של הרחקה מהשירות הציבורי לצמיתות, לא יתמודד ולא יעסוק בכל תפקיד בשירות הציבורי, ויפעל להתליית רישיון עריכת הדין שלו לחמש שנים.

שלמה פילבר בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בין ההתחייבויות שנטל על עצמו במסגרת ההסכם – למסור הודעות אמת מלאות ומפורטות, להקליט שיחות בינו לבין מעורבים אחרים, תנאים רגילים בהכם עד מדינה, ולפעול שבת זוגו תמסור עדות אמת מלאה בנוגע הידוע לה על הפרשה.

בהסכם עד המדינה עם ניר חפץ, שנחתם ב-4 במרץ 2018 הוא התחייב בין השאר שימנע מלהתמודד או לעסוק בכל תפקיד ציבורי לצמיתות. בין השאר צוין כי "ימסור מידע אודות שתי פרשיות ביטחוניות חמורות בעלות עניין ציבורי רב. לדבריו, אחד מן האירועים הוא שהוביל אותו להתפטר מתפקידו".

ניר חפץ שלמה פילבר הסכם עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד