י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
במעמד הגדול אורייתא וישראל

הגבירים הפתיעו בויז'ניץ: 1,200 דולר לכל חתן הוראה

לרגל האירוע שנערך אתמול בחצר ויז'ניץ להכתרת 160 רבנים ומורי הוראה חדשים, קבוצת גבירים מהחסידות החליטה במפתיע להעניק לכל רב 1,200 דולר. בסה"כ מדובר בתרומה ספונטנית של כ-200 אלף דולר. 'בחרדי חרדים' עם הסיפור המלא שהפך לשיחת היום בחסידות

הגבירים הפתיעו בויז'ניץ: 1,200 דולר לכל חתן הוראה
מעמד 'אורייתא וישראל' בחצר ויז'ניץ צילום: מנדי הכטמן

עשרות מנגידי חסידות ויז'ניץ שהגיעו השבוע ברכבת אווירית מחו"ל לאירוע ההיסטורי של "דבקים בתורה" שע"י איגוד מוסדות ויז'ניץ שבמסגרתו הוכתרו 160 מורי הוראה בישראל, החליטו להפתיע את פרחי הרבנות הטריים ויחד התחייבו לתת מיידית לכל אחד ממאה ושישים מורי ההוראה מענק על סך 1200 דולר.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בעת הטיסה מניו יורק לישראל, כמה גבירים נפגשו במחלקת העסקים ושוחחו על האירוע המרגש. הם החליטו בעצה אחת לתת באופן ספונטני כמה עשרות אלפי דולרים לפרחי הרבנות. כשנחתו בארץ פגשו כאן כמה מחבריהם שהחליטו להצטרף מה שהוביל לסכום הבלתי נתפס של כ-200 אלף דולר שגויסו תוך כמה שעות, ויימסרו לחתני ההוראה עוד הלילה.

חשוב לציין שהמיזם כולו ממומן מכספי נגידים שרואים במהלך הזה חשוב מאין כמותו על מנת לבנות את דור הפסוקים הבא. עד כה גויסו 12 מיליון ש"ח מנדיבי עם מחו"ל שמימנו ברוחב לב את הפרויקט הייחודי. מרבית הנדיבים שמימנו את הפרויקט הגיעו מכל קצוות תבל במיוחד לאירוע.

המיזם, "דברים בתורה" אותו הגה האדמו"ר מויז'ניץ ומובל ע"י איגוד מוסדות ויז'ניץ, מאפשר לאברכי כוללים השוקדים על לימודם לסלול את דרכם בהוראה. במסגרת המיזם נבחנו 600 אברכים במהלך שש השנים האחרונות וזכו למלגה בסך 1800 ש"ח עבור כל מבחן רבעוני, בנוסף למלגת הכולל הקבועה. 160 הנבחנים שעמדו בכל המבחנים, קיבלו תעודת יורה-יורה חתומים ע"י גדולי פוסקי ההוראה, הגרמ"ש קליין ראב"ד ויז'ניץ, והגרי"מ שטרן דומ"ץ ויז'ניץ.

במעמד השתתפו הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקה והאדמו"ר מביאלא זקן חברי מועצת גדולי התורה. 

צפו בגלריה 

חסידות ויז'ניץ גבירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד