י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תמיד אגן על יהודים"

השגריר ביקר בקהילה החרדית: "ילדיי חגגו בר מצווה"

שגריר ארה"ב בבלגיה הגיע לבקר בקהילה החרדית בבלגיה, השגריר יהודי בעצמו השתתף בארוחת צהריים כשרה למהדרין שהזמין חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, באירוע השתתפו כ-25 נציגים מכל גווני הקשת החרדית כולל אנשי תקשורת, השגריר האמריקאי התרגש מאד לבקר בקהילה החרדית. "הדלת שלי תמיד פתוחה לכל דבר יהודי, החל משחיטה כשרה ועד ברית מילה"

השגריר ביקר בקהילה החרדית: "ילדיי חגגו בר מצווה"
חבר הפרלמנט עם השגריר בבעלזא צילום: באדיבות המצלם

שגריר ארה"ב בבלגיה, מייקל אדלר, הגיע היום (שלישי) למפגש עם ראשי ונציגי הקהילות החרדיות והיהודיות בבלגיה, חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך הזמין אותו לארוחה חגיגית כשרה למהדרין מחברת 'אופיס' כדי שיתרשם מהקהילות היהודיות, השגריר שהוא ידיד אישי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר למשתתפים שהוא יהודי גאה ושמו 'מרדכי', וציין כי כל ילדיו חגגו בר מצווה.

כן הצהיר: "תמיד אגן על יהודים, בכל מקום שיהודים בצרה אני שם, הדלת שלי תמיד פתוחה לכל דבר יהודי, החל משחיטה כשרה ועד ברית מילה". כידוע בבלגיה ישנם פוליטיקאים וארגונים שמנסים לפגוע בשחיטה הכשרה ולמנוע עריכת ברית מילה.

באירוע השתתפו כ-25 נציגים מכל גווני הקשת החרדית כולל אנשי תקשורת, השגריר האמריקאי התרגש מאד לבקר בקהילה החרדית ושמע סקירה כללית מכל הנציגים על פעילות הקהילות ועל הקשר בין הקהילות.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך עם השגריר מייקל אדלר באירוע.

השגריר בליווי חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך ומכובדים נוספים, ביקרו בבית הכנסת של חסידות בעלזא, ובקהילת שומרי הדת, הם ביקרו באנדרטת השואה באנטוורפן, שם הוקמה אבן זכרון ל-25 אלף יהודים שנרצחו בשואה.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך עם השגריר מייקל אדלר בבעלזא

חבר הפרלמנט התייחס לפסיפס של התושבים בעיר, יהודים ושאינם יהודים, ואיך הם חיים יחד בהרמוניה, "ארגונים יהודיים עובדים בשיתוף פעולה עם ארגונים לא יהודיים, אין כאן מריבות ואין הפגנות, אנחנו דוגמא לעולם, יש כאן אנשים עם אידיאולוגיה שונה, רקע שונה, והדרך היחידה לשרוד כמיעוט, זה להיות באחדות".

חבר הפרלמנט הודה למשתתפים ולשגריר ורעייתו שהגיעו לביקור, הוא אמר לשגריר כי חשוב שהוא הגיע לשכונות היהודיות כדי להכיר ולהבין את המקום, ושיבח את ארצות הברית על מלחמתה באנטישמיות ועל כך שארה"ב נלחמת ונאבקת באנטישמיות בכל העולם, ולא רק בארה"ב. מיכאל פרייליך שיבח את מינויה של פרופ' דבורה ליפשטדט האמריקאית לנציגה למאבק באנטישמיות, וציין את ביקורה הקרוב בסעודיה.


חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך עם השגריר מייקל אדלר

חבר הפרלמנט הדגיש את שיתוף הפעולה בינו לבין שגרירי בחריין ואיחוד האמירויות ומרוקו לאחר הסכמי אברהם שנחתמו בהובלת ארה"ב, ואמר כי הוא מקווה לראות עוד הסכמים דומים. לסיום הוא אמר לשגריר "העתיד מאד חיובי בזכות הרבה מהדברים שארה"ב מקדמת, ועם חברים כמוך וידידים כמו ממשל ארה"ב, הרבה דברים טובים עוד יהיו".

מיכאל פרייליך בלגיה שגריר ארה"ב אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד