י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פה אחד

הכנסת אישרה אסדרה של מתן שירותי התקשורת לאזרח

בתמיכת 18 ח"כים וללא התנגדות אישרה מליאת הכנסת באופן סופי תיקון לחוק התקשורת, שיקבע כי ברירת המחדל תהיה אסדרה באמצעות רישום במרשם, באופן מהיר ופשוט לאחר בדיקת תנאי סף מינימליים בלבד

הכנסת אישרה אסדרה של מתן שירותי התקשורת לאזרח
מליאת הכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התקשורת תיקון מס' 76. בהצעה תמכו 18 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לשנות את מתכונת האסדרה בתחום שירותי הבזק הקבועה בחוק התקשורת בכל הנוגע לשירותי תקשורת שאינם שידורים, כך שבמקום אסדרה שנעשית בעיקרה באמצעות מתן רישיונות פרטניים כפי שקבוע בחוק כיום – ברירת המחדל תהיה אסדרה באמצעות רישום במרשם, באופן מהיר ופשוט לאחר בדיקת תנאי סף מינימליים בלבד.

לפי המוצע, על הרשומים במרשם יחולו תנאים שייקבעו מראש על ידי שר התקשורת בתקנות. עם זאת, מוצע כי מתן שירותי בזק שיוגדרו בחוק יוסיף להיות כפוף לקבלת רישיון פרטני, מאחר ששירותים אלה הם בעלי חשיבות מיוחדת או שיש לגביהם הצדקה לאסדרה ופיקוח הדוקים יותר.

כן מוצע לצמצם את היקף שירותי הבזק הכפופים לאסדרה (רישיון או תקנות ההיתר הכללי), כך שככלל, שירותי בזק שאספקתם תהיה כפופה לאסדרה יהיו שירות טלפוניה, שירות גישה לאינטרנט ושירות העברת נתונים.

בדברי ההסבר נכתב: "בהצעת חוק זו מוצע לשנות את מתכונת האסדרה של מתן שירותי תקשורת הקבועה בחוק באופן שיקטין את הנטל הביורוקרטי, יפחית חסמי כניסה לשוק, ויתאים למקובל בעולם בתחום התקשורת.

מתכונת האסדרה המוצעת מסיטה, לצורך שמירה על האינטרס הציבורי, את מרכז הכובד של הפיקוח והאכיפה מבחינה מראש כפי שהיא נעשית במסגרת הרישיונות, לאכיפה בדיעבד של הוראות ההיתר הכללי החלות על מי שנרשם במרשם.

פעולות בזק, שאין בהן משום מתן שירות לציבור (למעט פעולה של הנחה והפעלה של כבל תת-ימי) לא יהיו כפופות, לפי המוצע, לאסדרה לפי החוק. כלומר, החובה לקבל רישיון לצורך ביצוע פעולת בזק – תבוטל". כך בהצעת החוק החדשה שנכנסה לספר החוקים של מדינת ישראל.

חברות תקשורת בזק הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד