י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"דירת (ממשלת) מעבר"

בבלפור, אבל לא במעון הרשמי: נמצא הפתרון למגוריו של לפיד

מיד לאחר העברת חוק פיזור הכנסת בקריאה שלישית, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שהודיע כי לא יישאר בביתו כמו קודמו בתפקיד, צפוי להתגורר ברח' בלפור, אך לא במעון הרשמי שנמצא בשיפוצים | מדובר במעון ששימש בעבר קונסוליות וצוותי שגרירות ואף את מאבטחי רה"מ

בבלפור, אבל לא במעון הרשמי: נמצא הפתרון למגוריו של לפיד
מעון זמני לראש ממשלת המעבר יאיר לפיד צילום: מתוך שידורי חדשות 12/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מיד לאחר פיזור הכנסת, ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צפוי להיכנס לגור בוילה השוכנת ברחוב בלפור, אך לא במעון הרשמי. מדובר בווילה ששוכנת מול המעון הרשמי, כ-100 מטר ממנו, ישנה וילה שבה שכנה שגרירות גואטמלה ובה התגוררו מאבטחיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

הוא אמור לעבור לקומה שנייה באותה וילה, דירה שהייתה שייכת למאבטחים. מדובר בדירה צנועה בת שלושה חדרים. היום כבר החלו בהעברת חפצים מהמעון בבלפור לאותה דירה. עם פיזור הכנסת, לפיד אמור לעבור לשם ובמקביל, מאבטחי השב"כ כבר החלו להתעסק בנושא. יש לציין כי אין צורך באמצעי אבטחה נוספים.

הווילה נבנתה ב-1935 ועד לאחרונה נוצרה סביבה מחלוקת משפטית בין הבעלים לבין ממשלת בלגיה, שהצוות הקונסולרי שלה בבירה התגורר בו. בתום מהלכים משפטיים סבוכים הגיעו הצדדים להסכמה, והקונסול הבלגי נאלץ להסכים להישאר בווילה בתמורה לתשלום שכירות. במבנה היוקרתי שכנה בעבר שגרירות גוואטמלה בירושלים, ובשלב מסוים ביקש משרד החוץ להקים במקום בית ספר לדיפלומטים ובעבר התגוררו במקום גם מאבטחי המעון הרשמי.

לפיד הודיע מיד לאחר הודעת ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט כי לא יישאר לגור בביתו אלא יעבור לירושלים, ומכיוון שהמעון נמצא בשיפוצים נמצא הפתרון הזמני שדווח. החלטת לפיד מגיעה מאחר והחלטתו של נפתלי בנט להמשיך לגור ברעננה עוררה סערות רבות ונטען כלפיו כי מדובר בבזבוז של מיליונים. 

נפתלי בנט בלפור מעון ראש הממשלה יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד