י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המארח של האדמו"רים

הלם: מנהל הת"ת הכלל חסידי נפטר לאחר מחלה

מנהל החיידר הכלל חסידי בלוס אנג'לס רבי שמחה אולמן ז"ל, הלך לעולמו בשיא פריחתו כשהוא בן 55 בלבד. זכה לארח אדמו"רים ורבנים בלוס אנג'לס והיה קשור בלו"נ לאדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל. ארונו יגיע לארץ הקודש 

הלם: מנהל הת"ת הכלל חסידי נפטר לאחר מחלה
הרה"ח רבי שמחה אברהם אולמן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מלוס אנג'לס מגיעה הידיעה המרה על פטירתו של האי גברא רבה יקירא, הרה"ח רבי שמחה אברהם אולמן ז"ל, מנהל תלמוד תורה הכלל חסידי במקום שהזדכך בייסורים מרים וקיבלם באהבה והוא בן 55 בלבד. 

רבים התפללו לרפואתו של רבי שמחה אברהם בן דבורה לרפואה שלמה, אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה כשפטירתו מכה בהלם את הקהילה החרדית בלוס אנג'לס. 

המנוח נולד לאביו שיבלחט"א, הרה"ח רבי חיים דוד אולמן, מחשובי חסידי באיאן בארה"ב שבשנים האחרונות עבר להתגורר בביתר, היה מצאצאיו של הגה"ק בעל ה'יריעות שלמה' זיע"א.

רבי שמחה אברהם אולמן ז"ל היה חסיד נאמן בכל נימי נפשו של רבותיו לבית גור, משחר טל ילדותו היה מקושר לבית רוז'ין ובהגיעו לגיל הישיבה פנה לקנות תורה ודעת בישיבת גור, שם התקשר בקשר אמיץ לצדיקי בית גור. 

האיש היקר שביקרים מקים עולה של תורה בגולת לוס אנג'לס, מייסד החסידישער תלמוד תורה ומנהלו במשך שנים טובות, ידיו רב לו בחינוך והעמדת עדרים עדרים לתורה ויראה טהורה, איש נעים הליכות ורב חביבות, יקירם ומקורבם של גדולי ישראל אשר עשו דרכם ללוס אנג'לס לצורך החזקת תורה, זכה להיות ממקורביו ואיש סודו של האדמו"ר בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל בכל עת שהותו בגולת לוס אנג'לס למשך כשנתיים וחצי לצרכי רפואה. 

רבי שמחה אברהם אולמן ז"ל בלוס אנג'לס עם הרבי מסאדיגורה זצ"ל

הקשר מיוחד שהחל עוד מעת הגיע האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל עבור החזקת תורה ויראה במוסדותיו, בנסיעות ראשונות הללו אף התאכסן אצל ר' שמחה ז"ל שגילה נאמנות עד אין קץ, כן עמד לימין חסידים ואנשי מעשה שעשו דרכם ללוס אנג'לס הרחוקה להסתופף בצלו של הרבי מסאדיגורה ולכל יהודי שהגיע לשם, היה כתובת להכנסת אורחים בלב פתוח ובמידה גדושה. 

בקהילה מספרים ל'בחדרי חרדים': "ר' שמחה היה עמוד התווך של הקהילה הקדושה בכל ליבו ונפשו לרוממה ולנשאה ולהרבות חיילים לתורה, כל אדמו"ר שהגיע שם היה מביאו לביקור בת"ת להשפיע על התלמידים חסידות ושיראו פני צדיקים".

ארונו צפוי להגיע מחר לארץ הקודש, כאן ייטמן. על מועד הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'. 

הוא הותיר אחריו חמישה יתומים בביתו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

לוס אנג'לס הרבי מסאדיגורה הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד