י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האב מגיב

זו העסקה שמציע חמאס בתמורה לשבוי החולה

שעות אחדות אחרי שפרסם תיעוד של אחד השבויים בעזה כשהוא מחובר לחמצן, חמאס מניח בפני ישראל הצעה לעסקת שבויים הומניטרית מהירה | אביו מגיב: "הם יורדים מהעץ זה מפיח תקווה"

זו העסקה שמציע חמאס בתמורה לשבוי החולה
הישאם א-סייד צילום: צילום מסך

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח הערב (שלישי) כי חמאס מוכן לקיים עסקת חילופי שבויים הומניטרית מהירה לשחרור האזרח הישראלי הישאם א-סייד המוחזק בעזה, בתמורה לאסירים הפלסטינים החולים שעצורים בכלא בישראל. לפי הדיווח, חמאס הודיע על כך למתווכים ואמר שהוא יברך על כל תיווך בינלאומי אחר בסוגיה זו.

לפני שעות אחדות פרסם חמאס תיעוד של א-סייד כשהוא שכוב במיטה ומחובר לבלון חמצן, וזאת בהמשך להודעת הארגון אתמול לפיה חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של אחד השבויים ברצועה. כדי לאמת את העובדה שמדובר בתיעוד עדכני, אנשי חמאס צילמו את א-סייד כשברקע נראית טלוויזיה ובה משודר כינוס בקטר שנערך בימים האחרונים.

שעבאן, אביו של הישאם א-סייד, אמר הערב בראיון ל'כאן 11': "נראה בסרטון שהוא עושה את דברו של מישהו. אני מבקש מחמאס לשחרר אותו לאלתר, בלי שום תנאי. אנחנו שומרים לנו את הזכות לתבוע אותם. הם מתעללים בנו 7 שנים וגם עכשיו". באשר לדיווח בלבנון על הצעה לעסקת שבויים אמר האב: "הם יורדים מהעץ, זה מפיח תקווה".

עוד בנושא:

בתוך כך, דווח הערב ב'כאן 11' כי בישראל שוקלים לפנות מחדש לכל המתווכים בסוגיית השבויים, אבל לפי מקורות המעורים בנושא - ישנה התלבטות בסוגיה מחשש שזה ישחק לידי חמאס. בעבר, היה זה שר החוץ יאיר לפיד, שצפוי להיכנס בימים הקרובים לתפקיד ראש הממשלה, שביקש לקדם עסקה לשחרור החיים תחילה, כלומר האזרחים המוחזקים בשבי בעזה, לפני עסקה לשחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול.

חמאס שחרור מחבלים שחרור אסירים עסקת שבויים הישאם א סייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד