י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נסיון בריחה

עשרות בני אדם נהרגו בהתפרעות בכלא קולומביה

49 בני אדם נהרגו ו-30 נפצעו במהלך ניסיון בריחה מהכלא בטולואה בקולומביה, הרשויות חוקרות האם אסירים הדליקו את המזרנים שלהם כחלק מ"ניסיון בריחה" או שמא ההתפרעות התעוררה "כדי לכסות על מצב אחר"

עשרות בני אדם נהרגו בהתפרעות בכלא קולומביה
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות 49 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו בשריפה במהלך התפרעות בכלא בעיר טולואה שבדרום מערב קולומביה, לפי גורמים רשמיים. גנרל טיטו קסטלנוס, ראש סוכנות הכלא הלאומית, אמר ביום שלישי שהרשויות חוקרות האם אסירים הדליקו את המזרנים שלהם כחלק מ"ניסיון בריחה" או שמא ההתפרעות התעוררה "כדי לכסות על מצב אחר".

הרשויות בודקות אם כל ההרוגים היו אסירים או אם מישהו נמלט במהלך האירוע. "זהו אירוע טרגי ואסון", אמר, והוסיף כי 30 בני אדם "נפצעו והושפעו מהשריפה והעשן". דובר שירות בתי הסוהר, תיאר בעבר את מקרי המוות הללו כמתרחשים לעיתים קרובות במהלך ניסיון בריחה מהכלא.

איוון דוקה, הנשיא היוצא של קולומביה שנמצא בביקור בפורטוגל, אמר שהאירוע ייחקר. "אנו מצטערים על האירועים בכלא" אמר דוקה. "אני בקשר עם הגנרל טיטו קסטלנוס ונתתי הנחיות להמשך חקירות שיאפשרו לנו להבהיר את המצב הנורא הזה". קסטלנוס אמר שבכלא טולואה יש בסך הכל 1,267 אסירים ובגוש התא שבו התרחשה השריפה שהו 180.

בתי הכלא של קולומביה צפופים מאוד, למרות קיבולת של 81,000 אסירים ברחבי המדינה כ-97,000 כלואים כיום, לפי נתונים רשמיים.

קולומביה בתי כלא הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד