ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הנשיא תפס את ההגה

עדות: טראמפ התנפל על סוכן השירות החשאי בזעם

בזמן המהומות בקפיטול ביום החתימה על ניצחונו הרשמי של ביידן, טראמפ זעם נורא על איש השירות החשאי שאמר לו שהוא לא יכול ללכת לקפיטול להשתתף בהפגנה נגד תוצאות הבחירות. טראמפ לא התאפק ותפס את ההגה מרוב כעס

עדות: טראמפ התנפל על סוכן השירות החשאי בזעם
בנין הקפיטול האמריקאי צילום: Pixabay

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זינק על סוכן השירות החשאי בלימוזינה אחרי שהאחרון אמר לו שלא ניתן לקחת אותו לקפיטול ב-6 בינואר 2021, כך העיד עוזר לשעבר בבית הלבן.

"אני הנשיא, קח אותי לקפיטול עכשיו" אמר טראמפ לאיש השירות החשאי, כך סיפרה קאסידי האצ'ינסון, בכירה לשעבר בבית הלבן, כפי מה שנאמר לה שקרה בלימוזינה באותו יום.

האצ'ינסון, שעבדה עבור ראש הסגל של טראמפ בבית הלבן, חשפה את התקרית בפני ועדת בית הנבחרים שחקרה את מהומות הקפיטול. טראמפ רצה ללכת לקפיטול באותו יום לאחר שהפציר בתומכים בעצרת "להילחם" נגד אישור ניצחון של הנשיא ג'ו ביידן.

ב-6 בינואר בשנה שעברה, שבועיים לפני תום כהונתו של טראמפ, התפרעו תומכיו בגבעת הקפיטול ומאות מהם פרצו לבניין הקונגרס והשחיתו רכוש רב, אחת מהמפגינות נורתה למוות על ידי שוטר, המפגינים זעמו על הפסדו של טראמפ וטענו לזיוף.

היא אמרה כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ניסה להשתלט על הגה הלימוזינה של השירות החשאי שהסיע אותו, לאחר שנאמר לו שהוא לא יוכל להגיע לקפיטול ולהצטרף לתומכיו. 

עורכי הדין בבית הלבן התנגדו נחרצות לכך שטראמפ יגיע למפגינים, מחשש שזה עלול להוביל להאשמות של הסתה להתפרעות או הפרעה לתהליך ההסמכה של תוצאות הבחירות.

פאט ציפולון, שהיה יועץ בבית הלבן של טראמפ, הזהיר את הצוות "אנחנו הולכים להיות מואשמים בכל פשע שניתן להעלות על הדעת" אם טראמפ ילך לקפיטול, העידה האצ'ינסון. טראמפ אמר משהו כמו, "אני הנשיא *** קח אותי עכשיו לקפיטול'", העידה.

כאשר הנהג סרב שוב, טראמפ הושיט את ידו לכיוון קדמת הרכב כדי לתפוס את ההגה. איש השירות החשאי בובי אנגל תפס את זרועו ואמר, "אדוני, אתה צריך להוריד את היד מההגה, אנחנו הולכים בחזרה לאגף המערבי", אמרה האצ'ינסון. האצ'ינסון גם העידה שכאשר ראתה את אנגל בבית הלבן לאחר התקרית, הוא ישב ונראה "מעט מבולבל" ו"אבוד".

טראמפ הכחיש את דברי האצ'ינסון וביקר אותה בסדרת פוסטים באתר המדיה החברתית שלו. "הסיפור המזויף שלה שניסיתי לתפוס את ההגה של הלימוזינה של הבית הלבן כדי לכוון אותה לבניין הקפיטול הוא 'חולני' ושקרי, אפילו לא היה אפשר לעשות דבר כל כך מגוחך", כתב טראמפ.

מהומות הקפיטול דונלד טראמפ השירות החשאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד