י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שורה של סנקציות

הרוסים אסרו על כניסת אשתו ובתו של ביידן

לא ברור האם אשתו ובתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תכננו לבקר בקרוב ברוסיה, אך היום הודיעה רוסיה כי ג'יל ביידן אשתו של הנשיא ואשלי בתו של הנשיא, מנועים מלהיכנס לרוסיה. המהלך מגיע כנקמה על הסנקציות נגד רוסיה על רקע הפלישה לאוקראינה

הרוסים אסרו על כניסת אשתו ובתו של ביידן
הבית הלבן-הקרמלין צילום: Pixabay

רוסיה הרחיבה את רשימת האנשים עליהם נאסרה כניסה לרוסיה שלה, הפעם נכללו אשתו ובתו של הנשיא ג'ו ביידן וכן דמויות בולטות אחרות. לא ברור האם השתיים תכננו לבקר ברוסיה. משרד החוץ הרוסי הרכיב בחודשים האחרונים רשימה של אנשים וגופים זרים שלדעתו קידמו אג'נדה אנטי רוסית', עליהם נאסר ללא הגבלת זמן להיכנס לארץ.

ביידן ומשפחתו הצטרפו לשורה של סנאטורים אמריקאים ברשימה, כולל סוזן קולינס ממדינת מיין, מיץ' מקונל מקנטקי, צ'ארלס גרסלי מאיווה, קירסטן גיליברנד מניו יורק, ובן סאס מנברסקה, כולם נתפסים כאנטי רוסים.

הרשימה השחורה כוללת גם כמה פרופסורים באוניברסיטאות, חוקרים, פקידי ממשל אמריקאיים וסופרים לשעבר, הצעד נעשה "כתגובה לסנקציות האמריקניות ההולכות ומתרחבות נגד אישים פוליטיים וציבוריים רוסים", נמסר מטעם המשרד בהצהרה.

זה מגיע יום אחד בלבד לאחר שארה"ב הכריזה על שורה של סנקציות נוספות שמטרתן לשתק את מאמץ המלחמה הרוסי על ידי הגבלת הגישה של רוסיה לטכנולוגיה, לשווקים עולמיים ולמסחר, תוך הקפאת נכסי האליטות המעורבות במשטרו של ולדימיר פוטין. ביום שני נפגשו ראשי קבוצת ה-G7 של מדינות עשירות בגרמניה, ופרסמו הצהרת תמיכה באוקראינה, כולל התחייבויות חדשות לסנקציות.

ממשל ביידן אישר את כוונתו ליישם סנקציות על מאות אנשים וגופים, נגד חברות במספר מדינות ולהטיל מסים על מאות מוצרים רוסיים. לארה"ב יש כבר סנקציות נגד יותר מ-1,000 אנשי אליטות ועסקים רוסיים הנראים כשותפים לזוועות שמבצעים חיילי פוטין באוקראינה. ההודעה על סנקציות חדשות של ארה"ב על רוסיה הגיעה שעות לפני שטילים רוסיים נורו על מרכז קניות עמוס בעיר קרמנצ'וק במרכז אוקראינה, והרגו לפחות 18 בני אדם, לפחות 60 בני אדם נפצעו בהתקפה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ג'יל ביידן סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד