י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פעם ראשונה ב-100 שנה

התרגשות גדולה בקרב הילדים: חגגו עם פנסים את סיום המשניות

הקהילה החרדית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה חגגה אתמול בערב אירוע מדהים, פעם ראשונה מאז 100 שנה בדרום אפריקה שילדים יהודים סיימו ש"ס משניות. עקב הפסקות חשמל תכופות, החוגגים הביאו פנסים

התרגשות גדולה בקרב הילדים: חגגו עם פנסים את סיום המשניות
הילדים הנרגשים צילום: באדיבות המצלם

פרויקט הדרן עלך בדרום אפריקה התחיל לפני שנה ו-30 ילדים סיימו ש"ס משניות בהתרגשות גדולה. הילדים מהעיר יוהנסבורג חגגו אתמול (שלישי) אירוע יוצא דופן, כאשר בפעם הראשונה מזה 100 שנה, ילדים יהודים סיימו ש"ס משניות על אדמת דרום אפריקה. מנהלי הפרויקט הרב שלמה קולקו והרב מנחם קפלן, פעלו ללא לאות כדי ללמד את הילדים את המשניות.

הרבנים הרימו פרויקט מיוחד שמאחד את כל בתי הספר התורניים ביוהנסבורג, חיידר שערי תורה, חיידר מהרש"א, חיידר יוהנסבורג, וקיבצו ילדים ממספר מקומות יחד כדי ללמוד משניות, הקהילה החרדית המקומית לא ראתה חגיגות מסוג זה תקופה ארוכה, מאחר ובשנתיים האחרונות הגבלות נגיף הקורונה מנעו מאנשים להתכנס לאירועים.

החגיגה הגדולה של סיום ש"ס משניות.

יש לציין שדרום אפריקה סובלת מחוסר בחשמל ויש הפסקות חשמל תכופות שלא היה כמותם מאז קום המדינה, ועדיין הקהילה התורנית פורחת תחת הקשיים הלאומיים. אחד מעסקני המקום אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו בעלטה כבר כמה ימים, רק מידי פעם חוזר לנו החשמל לכמה שעות, ועדיין כל הקהילה הגיע לחגוג את שמחת סיום הש"ס עם פנסים, כל אחד הביא איתו פנס. יותר מאוחר אחד מנכבדי הקהילה אירגן לנו גנרטור במשאית כדי להאיר את השמחה".

יוהנסבורג דרום אפריקה שס משניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד