י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פיילוט חדש

האם זהו הפתרון שיפחית את העומסים בנתב"ג

בניסיון להפחית את העומסים בנתב"ג ולצמצם את תורי הענק לצ'ק אין, ברשות שדות התעופה יקימו ארבעה אתרי מסירת כבודה ברחבי הארץ שאליהם יוכלו הטסים לשלוח את המזוודות יממה לפני הטיסה | כמו כן ינוסה פיילוט שנציג אחד מכל משפחה יעמוד בתור לשאלות הביטחון

האם זהו הפתרון שיפחית את העומסים בנתב"ג
חסידים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבי דישי, פלאש 90

פתרון לכאוס בנתב"ג? משרדי התיירות והתחבורה מקדמים שירות טרום טיסה כדי להפחית את העומסים. לפי הדיווח ב'כאן 11' יוקמו ארבעה מוקדים ברחבי הארץ שאליהם ישלחו הנוסעים את המזוודות יממה לפני הטיסה ויגיעו לנתב"ג רק כדי לעלות לטיסה, מהלך שיוריד בוודאות את העומסים על נתב"ג.

בצפון, שדה התעופה בחיפה יקלוט את כבודת הנוסעים יממה קודם. בשבוע הבא ייבחר גם אתר באזור הדרום שאליו יוכלו הנוסעים לשלוח את הכבודה.

במלונות ים המלח מעוניינים לבצע שירות לתיירים בלי דרכון ישראלי לקראת חזרתם למדינותיהם.

החשש הקיים הוא עומסים גדולים הרבה יותר גדולים בחודשים יולי אוגוסט שבהם יוצאים מרבית הישראליים לחופשה בחו"ל.

בנוסף מתוכנן פיילוט ברשות שדות התעופה, במקום שכל המשפחה תעמוד בתור האינסופי לביטחון, נציג אחד מכל משפחה ימתין בתור ואותו ישאלו את שאלות הבטיחות המוכרות "האם ארזת לבד, מישהו נתן לך להעביר משהו, האם המזוודות היו כל הזמן איתך". 

נזכיר כי אמש התכנס דיון חירום בנושא הכאוס בנתב"ג בוועדה לפניות הציבור של הכנסת. בסיומה הומלצו על ידי נציגי רשות שדות התעופה לטסים בחודשי הקיץ, שלוש המלצות והן: 1) להגיע לנתב"ג 4-3 שעות בלבד לפני ההמראה. 2) משפחות עם ילדים, קשישים, נשים בהיריון ובעלי פטור מתור - אנא פנו לנציגים לטובת קיצור התור. 3) מומלץ לבצע צ'ק אין דיגיטלי ושירות טרום טיסה יממה לפני ההגעה לשדה התעופה.

למרות כל ההמלצות וניסיונות הייעול, עדיין לא מובטח שהטיסה שלכם תצא בזמן ושהכבודה אכן תעלה אליה ולא תישאר כאן בישראל.

נתב"ג נמל התעופה בן גוריון ביטול טיסות מזוודות עומסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד