י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא מה שחשבתם

זה הזן השולט בארץ שמדביק גם מחלימים

בימים אלה נרשמת עלייה בתחלואה, בתי החולים מתמלאים בחולים בדרגות שונות, עשרות מהם במצב קשה וקריטי. במשרד הבריאות  מציינים כי הזן השולט כעת בישראל הוא BA5 שמדביק גם כאלה שחלו בעבר, אז אל תהיו זחוחים ובטוחים שאליכם זה לא יגיע. שימרו על עצמכם

זה הזן השולט בארץ שמדביק גם מחלימים
מעבדת בדיקות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יש אנשים שמסתובבים בתחושה מוטעית לפיה אם חלו בעבר בקורונה, הם חסינים מפני הדבקה חוזרת. ובכן וריאנט BA5 ששולט בתמונת התחלואה בארץ, מדביק גם כאלה שחלו בעבר בקורונה, כולל כאלו שהחלימו מזני אומיקרון בגל האחרון. כך עולה מנתונים מהעולם וגם מבדיקה שנעשתה לאחרונה במשרד הבריאות.

במשרד הבריאות מדגישים בפני הזחוחים, אל תניחו שאם כבר חליתם אתם לא יכולים להידבק שוב - זה ממש לא נכון! שמרו על זהירות - ואם אתם חווים בימים אלו תסמינים נשימתיים חדשים התואמים לתחלואה בקורונה, בצעו בדיקת אנטיגן, אפילו ביתית, והישארו בבית.

באשר למבוגרים מעל גיל 60 ולאוכלוסייה בסיכון, חשוב שתבדקו אחרי מגע עם חולה וכמובן כשיש סימפטומים (עדיף בבדיקת PCR), שנוכל לסייע לכם בעזרת התרופות הזמינות בקופות החולים.

לעת עתה אין הגבלות חוקתיות שבצידן קנסות פליליות, מלבד המלצה לעטות מסכות בחללים סגורים, לאוורר את החדרים, להימנע ככל האפשר מהתקהלויות ולשמור על עצמכם ועל סביבתכם.

משרד הבריאות קורונה אומיקרון BA5

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד