י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם נמצא הפיתרון?

מדוע מתייקרת הפרמיה הביטוחית לכלל הנהגים

בצל המחסור העולמי בחלקי חילוף, גל גניבות הרכבים הגובר בחודשים האחרונים, גובה מחיר בייקור הפרמיה הביטוחית לכלל הנהגים בעשרות אחוזים | בשנה האחרונה הושק פתרון בדמות מפתח דיגיטלי בטיחותי ונגיש, המיועד לפתיחת ולנעילת הרכב באמצעות הטלפון הנייד

מדוע מתייקרת הפרמיה הביטוחית לכלל הנהגים
עומסי תנועה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בצל המחסור העולמי בחלקי חילוף, גל גניבות הרכבים הגובר בחודשים האחרונים, גובה מחיר כבד בייקור הפרמיה הביטוחית לכלל הנהגים בעשרות אחוזים. שימוש בטלפון הנייד כמפתח הדיגיטלי של הרכב, עשוי להפחית דרסטית את התופעה המתעצמת על רקע גניבת שלט, או מפתחות הרכב. תופעה זו מחייבת חישוב מסלול מחדש, במטרה להפחית גניבת רכבים לרשות הפלסטינית והחזרתם למדף כחלקי חילוף, שעלותם גבוהה בהרבה, משווי הרכב.

גנבי הרכב נוהגים לפרוץ לבתים ולגנוב שלט או מפתחות בשעה שהאנשים ישנים, לצד גניבה במכוני כושר, בים, בבתי קפה. שכפול מפתחות בוולה פארקינג ובמקומות נוספים, כך שנסללת עבורם קרקע פוריה לגניבה חלקה ונוחה של הרכב.

דוגמה מנתוני אחת מחברות הביטוח המובילות, חושפת כי רק בשנת 2021, למעלה מ-1,000 כלי רכב נגנבו מדי חודש, כשהעלות הממוצעת של תביעה נאמדת בכ-70,000 ש"ח (כולל תיקון נזקי כלי רכב שמוחזרים לאחר גניבות). בשנת 2022, שכיחות הגניבות זינקה משמעותית, כך שהמשמעות היא שכל רכב משלם בממוצע כ-300 ש"ח נוספים עבור כיסוי גניבות הרכב.

אם ניתן את הדעת על נקודה זו, למעשה שימוש במפתח דיגיטלי, עשוי להפחית בעשרות אחוזים את התופעה המתפשטת ולהוות אלטרנטיבה ראויה. כידוע, שוק המפתחות הדיגיטליים העולמי מתחזק מדיי שנה, יצרניות רכב הבינו את היתרונות שבו והפכו אותו לסטנדרט, כדוגמת טסלה וחברות נוספות. זאת מתוך ידיעה שנוסף לחווית המשתמש והנוחות הגלומה בו, מתקיים בו אלמנט בטיחותי המפחית דרמטית את אחוזי גניבת הרכב. זאת מאחר והמפתחות אינם מסתובבים בצמתים רבים וניתן לשתפם ולבטלם בקלות ובאופן מיידי.

בשנה האחרונה הושק פתרון דומה לא רק עבור רכבים חדשים, אלא עבור שוק ה-after market שהוא הגדול ביותר. M-key מפתח דיגיטלי בטיחותי ונגיש, המיועד לפתיחת ולנעילת הרכב באמצעות הטלפון הנייד. מוצר המותאם למרבית הרכבים שעל הכביש ומנגיש את הטכנולוגיה וחווית המשתמש לנהגים, נוסף ליצרניות וליבואניות רכב מובילות.

מוצר זה מדמה פעילות זהה של השלט המקורי באפליקציה ייעודית (ואינו מבטל את יכולות השלט המקורי שעדיין ניתן לפתוח ולנעול דרכו בכל זמן נתון). מאפשר לשתף עד 5 מפתחות mobile key לניידים סלולריים אחרים ובתוך כך, גם לבטלם בפשטות באמצעות האפליקציה וכרטיס ה-MKEY. מפתח זה מושתת על טכנולוגיית BLE ופועל ברדיוס של עד 15 מ"ר בסביבה בנויה. מאובטח ברמה הגבוהה ביותר ופועל באמצעות Bluetooth כשהתקשורת עם האפליקציה מוצפנת ומאובטחת בפרוטוקול בתקן של 256 ביט.

מחברת COBRA נמסר, "המוצר שפיתחנו בעל מערכת הצפנה ואבטחה ברמה הגבוהה ביותר, המיועדת לכלל הרכבים בעלי כפתור התנעה. מערכת זו מוגנת ומקנה הגנה מקסימלית לרכב, מאפשרת שיתוף וביטול מפתחות באופן מהיר ופשוט. מבחנים חיצוניים קפדניים שאנו עורכים באופן תדיר, עם מיטב המומחים בענף, ביניהם צביקה כגן, סוקר סיכונים ויועץ מיגון בכיר למבטחים, מצאו כי מערכת זו בטיחותית במיוחד, אינה פוגעת בתפקוד מערכות המיגון המקוריות של הרכב".

עוד הוסיפו בחברה "פתרון זה יעיל עבור לקוחות פרטיים ומהווה אלטרנטיבה אולטימטיבית גם בעבור חברות ליסינג והשכרת רכב המשוועות לטכנולוגיה זו כדי להקל על תהליכים לוגיסטיים מסועפים בשרשרת האספקה. בנוסף, אנו עובדים על שיתופי פעולה עם יבואניות רכב גדולות ולאור הצלחת המוצר בשוק הישראלי, החברה נערכת להשיקו בעולם בחודשים הקרובים, בדגש על ארצות הברית ואירופה".

גניבת רכב גניבת רכבים ביטוח רכב חברות ביטוח כיסוי ביטוחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד