י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הוכרזו הזוכים בהשקעה ממשלתית של 21 מיליון ש"ח

קבוצת אבנון וחברת פרוסולב, הם הזוכים בהקמת וניהול מכון המזון הלאומי בקריית שמונה בהשקעה ממשלתית של 21.2 מיליון שקלים. המכון יעניק ייעוץ רגולטורי ותזונתי ובדיקות מעבדה ויזרז את תהליך החדרת מוצרי מזון חדשים לשוק 

הוכרזו הזוכים בהשקעה ממשלתית של 21 מיליון ש"ח
מפעל. אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הכלכלה והתעשייה מכריז על בחירת הזוכים להקמת וניהול מכון המזון הלאומי בקריית שמונה בהשקעה ממשלתית של 21.2 מיליון שקלים והם קבוצת אבנון וחברת פרוסולב שיצטרפו למכללה האקדמית תל חי ומכון המחקר מיגל להקמת מכון המזון הלאומי – מנוע צמיחה משמעותי לקריית שמונה.

המכון לחדשנות במזון, אשר יוקם בקריית שמונה, הנו חלק ממהלך אסטרטגי לתמיכה בתעשיית המזון ותעשיית הפודטק הישראלית, לחיזוק הגליל המזרחי כעמק הפודטק של ישראל. המכון מוקם בתוך הקמפוס של המכללה האקדמית תל- חי בהשקעה ממשלתית של 21.2 מיליון ש"ח.

תעשיית המזון הינה אחת מאבני היסוד של התעשייה הישראלית, עם כ- 60,000 מועסקים במעל 1,000 מפעלים, רובם המכריע בינוניים וקטנים ופרוסים לכל אורכה של המדינה. תעשיית המזון המתאפיינת בתהליכי ייצור מסורתיים ורמת חדשנות נמוכה יחסית, מתמודדת עם אתגרים רבים הכוללים תחרות מהעולם, שינויים רגולטוריים, שינויים בהעדפות צרכנים וטרנדים עולמיים.

מטרת המכון לחדשנות במזון היא להוות "בית" לחברות המזון ולסטרטאפים, שבו הן יוכלו לפתח את מוצריהן ואת תהליכי הייצור שלהן ולקדם הטמעת חדשנות במזון. מכון המזון יעמיד מעטפת שלמה לצרכי המפעלים שמעוניינים לייצר קפיצת מדרגה ויכיל תשתית פיזית של מתקני פיילוט מתקדמים וציוד אנליטי חדשני, אשר בשילוב עם המומחיות של צוות המכון, יאפשר מתן שירותי פיתוח מוצרי מזון חדשים ושדרוג מוצרים קיימים. המכון יעניק ייעוץ רגולטורי ותזונתי ובדיקות מעבדה ויזרז את תהליך החדרת מוצרי מזון חדשים לשוק. המכון ישתף פעולה עם מכוני מחקר ומוסדות בינלאומיים ויהפוך למרכז ידע לאומי ולמוקד חדשנות בתחום הייצור המחקר והפיתוח של מוצרי מזון.

עוז כ"ץ, מנהל מינהל תעשיות ציין: "לתעשיית המזון והפודטק הישראלית פוטנציאל צמיחה משמעותי אשר עדיין לא בא ליידי מיצוי. העדר תשתית מחקרית מספקת בישראל כמו גם מחסור בתשתיות לייצור פיילוט מקשה על התעשייה הזו להתפתח ולייצר בישראל ומביאה לזליגה לייצור בחו"ל. מכון המזון שאנו מקימים כיום יסייע לחיזוק התעשייה בישראל, להגדלת הפריון של התעשייה הקיימת ולהקמת מפעלים חדשניים בארץ".

לדברי מנכ"ל המכללה האקדמית תל-חי אלי כהן, "הקמת המכון הלאומי לחדשנות במזון, הינה חלק ממהלך לאומי כולל לקידום תעשיית המזון והפודטק בישראל כולה ובגליל בפרט בעקבות החלטת הממשלה. מהלך זה הוא עוד צעד משמעותי ביצירת האקוסיסטם בגליל לו שותפים לצד המכללה ומכון המחקר מיגל גם מרגלית סטארט אפ סיטי גליל, חממת הפודטק Fresh Start, מתחם מיקרו התעשייה בק"ש, קרן ביחד של משפחת קרסו ורשויות אשכול גליל מזרחי".

ד"ר אופיר בנימין מרצה בכיר בחוג למדעי המזון בתל-חי, ציין כי "על מנת להישאר תחרותית מבחינת היצע המוצרים והמחירים, על התעשייה להטמיע חדשנות מוצרית ותהליכית, לשם כך, נדרשת תשתית פיילוט ראויה אשר חסרה בישראל" אומר "מכון המזון אשר אנו משיקים היום יסייע לתעשייה הקיימת כמו גם לחברות הפודטק להתמודד עם אתגר זה, באמצעות הנגשת תשתית זמינה למחקר ופיתוח, סיוע בפיתוח מוצרים, הקמת מרכז ידע ותמיכה בתעשייה".

מימון ממשלתי תקצוב ממשלתי תעשיית המזון שוק המזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד