י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיין האמת

העסקן יהודה משי זהב ז"ל הלך לעולמו 

יהודה משי זהב ז"ל מי שהקים את ארגון החסד זק"א הלך לעולמו בגיל 62. בימי צעירותו היה פעיל 'העדה החרדית' ולאחר מכן הפך לחלק מהישראליות ואף השיא משואה ביום העצמאות. מדובר בטרגדיה קשה במשפחה שכן אביו אמו ואחיו נפטרו לפני למעלה משנה בהפרש קצר

העסקן יהודה משי זהב ז"ל הלך לעולמו 
יהודה משי זהב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברוך דיין האמת: מבית החולים השיקומי הרצוג מגיעה הידיעה על פטירתו לפנות בוקר של העסקן יהודה משי זהב ז"ל מקים ארגון זק"א, והוא בן 62 לאחר שחלה הידרדרות במצבו בימים האחרונים. 

פטירתו של יהודה משי זהב ז"ל היא טרגדיה קשה במשפחה, בתוך למעלה שנה מפטירת אביו זצ"ל, אמו ע"ה ואחיו משה ז"ל שנפטרו חלקם בגלל נגיף הקורונה. 

הלוויתו תתקיים הבוקר (רביעי) בשעה 11:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן. 

המנוח ז"ל נולד בבתי אונגרין בירושלים, כדור 11 בירושלים לאביו הגאון החסיד רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל מיקירי ירושלים של מעלה ולאמו מרת שרה זיסל משי זהב ע"ה בתו של הרב החסיד רבי יוסל'ה שיינברגר ז"ל, המזכיר המיתולוגי של בד"ץ 'העדה החרדית'. 

אביו היה סופר נודע שבמשך עשרות שנים כתב עשרות ספרים והיה מו"ל ועורך העיתון "דער אידישע שטראל" רבות בשנים. אביו נודע כתלמיד חכם עצום ואף הוציא לאור ספר בהלכות סת"ם, ספר שהפך לספר יסוד בכל ענייני הסת"ם. במשך שנים אף שימש כמשגיח בישיבת אמשינוב.

בילדותו למד משי בתלמוד תורה המיתולוגי "עץ חיים", לאחר מכן בישיבות "תפארת ישראל", "אהל יעקב" ו"תורה אור" ולאחר נישואיו עם רעייתו מרת בת שבע שתחי' בתו של הרב גמליאל דוד בטלמן ז"ל החל ללמוד בכולל "עיר דוד".

כבר מגיל צעיר נודע כעסקן גדול שהיה מארגן את הפגנות השבת בכביש בר אילן בירושלים לצד פעילויות נוספות. משי זהב אף עמד בראש המחתרת החרדית קש"ת שיזמו פעולות במטרה למנוע את פעילותם של ארכיאולוגים חופרי קברים. 

באותה התקופה, יחד עם אחיו ר' צבי, ערך את בטאון 'העדה' של העדה החרדית בירושלים, מלאכה שעסקו בה במשך שנים רבות. ברבות השנים הקים את ארגון זק"א ועסק רבות בכבוד המת בארץ ובעולם. משי היה מגיע לזירות הקשות ביותר של פיגועים ואסונות והיה מביא את חלקי הגופות והדם לקבורה.  

בשנת 2003 הדליק משואה ביום העצמאות ובכך הפך לחלק מהישראליות ועזיבת 'העדה החרדית'. בירושלים היה ממתפללי בית המדרש 'זכרון יחיאל' בשכונת סנהדריה, ובשנתיים האחרונה עבר לגור בגבעת זאב. 

לפני למעלה משנה, בעקבות סערה תקשורתית, פרש מארגון זק"א אותו הקים, והבוקר כאמור הלך לבית עולמו לאחר שנה בתרדמת.

הקים משפחה לתפארת שבעה ילדים, בנים ובנות חתנים ונכדים ההולכים בדרך התורה והמצוות. 

 

יהודה משי זהב הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד