י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסרטון של השבוי

אביו של הדר גולדין: "שיטת חמאס - פירוק ערכי צבא העם"

אביו של סגן הדר גולדין שמוחזק עדיין בעזה הגיב לחשיפת הסרטון המציג את השבוי הישאם א־סייד, והטיח ביקורת כלפי מקבלי ההחלטות: "כל מה שקשור בהטבות שנותנים לעזה, צריך להיות מותנה בהשבת החיילים והאזרחים" | האזינו

אביו של הדר גולדין: "שיטת חמאס - פירוק ערכי צבא העם"
הפגנה למען השבת הבנים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חמאס פרסם אמש (שלישי) סרטון המציג את הישאם א־סייד, הנמצא בשבי חמאס משנת 2015, כשהוא מחובר לבלון חמצן ושוכב על מיטה. התיעוד החריג בנוף, הגיע לאחר הודעות על הידרדרות במצבו של אחד השבויים הישראלים.

פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין הי"ד שגופתו גם היא עדיין ברצועת עזה, התייחס בראיון ל103fm, "אנחנו אומרים את זה פחות יותר מהיום הראשון, ברור שלא יעלה על הדעת שהממשלה מקדמת הסכם מול חמאס שלא כוללת את הלוחמים שנשלחו על ידי גנץ ונתניהו", זעק.

"אנחנו מתעסקים עם ארגון טרור, החיילים שיוצאים להגן על האזרחים צריכים להיות מושבים. אנחנו אומרים את זה 8 שנים, כל מה שנכנס לעזה צריך להיות בכפוף להחזרת השבויים והנעדרים. זה לפרק את הערכים שלנו ולהראות לעולם שהערכים שלנו שווים פחות מהאסירים שלהם, אנחנו צריכים להמשיך להפעיל לחץ".

על אביו של הישאם, אמר: "אני מכיר אותו כבר 7 שנים, אנחנו אומרים את אותם הדברים כל הזמן. הלחץ הזה צריך להיות מופנה כל הזמן, ועד עכשיו הממשלה לא יצרה את הלחץ. בסיום הלחימה כתנאי בונה אמון, אתה משיב את החללים והשבויים ומתחיל לבנות את הדברים ההומניטריים. מדינת ישראל פועלת הפוך במשך 8 שנים, הגיע הזמן שמעכשיו נתחיל להתנהל לפי הערכים היהודיים של צה"ל ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי".

בסיום, אמר פרופ' גולדין בצער: "הפקדתי את הילדים שלי בידי המדינה. המפקד שלהם בזמן הלחימה היה גנץ, הוא שלח אותם להילחם נגד אויב שרצה להרוג אותנו, אותי ואתכם. הדר לא היה בעזה כדי לטייל שם, שלחו אותו להרוג את מי שרוצה להרוג אותנו. מאז לא משיבים אותו, את אורון שאול ואת האזרחים. כל מה שקשור בהטבות לעזה צריך להיות מותנה בהשבת החיילים והאזרחים, הלחץ על חמאס צריך להיות קבוע והוא היה צריך להתחיל לפני 8 שנים".

"אנחנו הולכים מדחי אל דחי. כל אמא ואבא שיש להם חייל בצבא, זה ברור להם, והחיילים שילכו להילחם בעתיד, יודעים שאם יקרה להם משהו יפקירו אותם, ואת זה צריך לשנות", סיכם.

הדר גולדין הישאם א סייד חמאס שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד