י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המחיר ממשיך לעלות

ברקע התייקרות המחירים: ה'הנחה' במס הבלו תוארך עד לסוף השנה

הצו שניתן לפני שלושה חודשים והורה על הפחתה של חצי שקל במס הבלו הוארך עד לסוף השנה, ליברמן מתכנן להוסיף עוד הפחתה בקרוב ולהגיע ל'הנחה' של שקל מסכום המס | למרות הצווים מחיר הדלק צפוי לזנק בסוף השבוע ולהגיע ליותר מ-8 שקלים לליטר

ברקע התייקרות המחירים: ה'הנחה' במס הבלו תוארך עד לסוף השנה
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

משרד האוצר הודיע הבוקר כי ההפחתה בחצי שקל במס על ליטר סולר תוארך עד לסוף שנת 2022. מדובר בצו עליו חתם שר האוצר ליברמן לפני כשלושה חודשים למשך רבעון שלם כעת עם היציאה לבחירות האריך ליברמן את תוקף הצו.

במקביל, ברשות המיסים ובאוצר מקדמים כי החל מהעשרה באוגוסט, תיקבע הפחתה נוספת של עוד חצי שקל עבור ליטר בנזין, כך שמתאריך זה מחיר הבנזין יופחת בשקל אחד עד ל-15 בנובמבר 2022.

למרות ההפחתה, מחיר הדלק צפוי לזנק ולהתייקר בסוף שבוע ב-30 אג' והוא יחצה את רף ה-8 שקלים לראשונה מזה עשור, לולא הפחתת מס הבלו היה הדלק מגרד את רף ה-9 שקלים.

החל מיום חמישי בחצות מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 8.33 שקלים בשירות מלא ו-8.12 לליטר בשירות עצמי.

כעת עומד מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) על 7.72 ש"ח, עפ"י הערכות המחיר צפוי לזנק בעוד כחצי שקל לליטר ויחצה לראשונה את רף ה-8 ש"ח, הפעם האחרונה בה נחצה רף זה היה בשנת 2012.

הרקע להתייקרות הדלק הביקושים המוגברים לבנזין ולמוצרי דלק ברחבי העולם; הימשכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שגורמת למחסור בדלקים באירופה ובשווקים הבינלאומיים.

בנוסף, ארצות הברית איבדה כושר ייצור של כמיליון חביות בנזין ביום מאז פרוץ הקורונה, והסנקציות על האנרגיה הרוסית הובילו לעלייה חדה במחירי הנפט - מה שהוביל לבעיות אספקה של נפט ודלק ברחבי העולם והמחיר בארה"ב שבר שיא וחצה את מחיר 5 דולר לגלון.

מחירי דלק מס הבלו משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד