י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חיות אדם

כלא יריחו: חדר הזוועות של הרשות הפלשתינית

קשירת ידיים, הרעבה ועינויים פיזיים ונפשיים: פלשתינים מעידים על מסכת התעללויות במתקן העינויים של הרשות ביריחו. אחת האסירות סיפרה: "איימו עלי שייקחו לי את הילדים". לפי עדויות של פלשתינים שנעצרו במתקן ביריחו, העינויים כוללים מכות בכל חלקי הגוף, כיסוי הראש, קשירת ידיים מאחורי הגב לשעות ממושכות

כלא יריחו: חדר הזוועות של הרשות הפלשתינית
אילוסטרציה צילום: pexels

איש לא יודע מה קורה בין כתליו, אין עליו פיקוח והוא אינו פתוח לתקשורת. לא רחוק מהקזינו שפעל ביריחו לפני 20 שנה עד תחילת האינתיפאדה השנייה, נמצא חלום הבלהות של כל עצור פלשתיני. הכלא ביריחו הפך שם קוד למרכז העינויים מספר אחת של הרשות הפלשתינית בשטחים. מי שמגיע לשם יודע בדיוק מה מצפה לו.

פלשתינים שהוחזקו לאחרונה במתקן הכליאה ביריחו מתלוננים כי עברו עינויים פיזיים ונפשיים אכזריים. הסיפורים הזוועתיים שיוצאים מהכלא, או בשמו המוכר יותר "בית המטבחיים של יריחו", שופכים אור על שיטות החקירה והעינויים הקשים שחווים העצורים הפלשתינים. יש מי שמכנים את המקום "גואנטנמו של הרשות הפלשתינית", ומשווים אותו לכלא שהאמריקנים הקימו בשעתו בקובה, ובינתיים נסגר. כך מפרסמת דנה בן שמעון ב'ישראל היום'.

לפי עדויות של פלשתינים שנעצרו במתקן ביריחו, העינויים כוללים מכות בכל חלקי הגוף, כיסוי הראש (שבח), קשירת ידיים מאחורי הגב לשעות ממושכות, קשירה לכיסא בתנוחות מכאיבות, מניעת אוכל ושינה, איסור מפגש עם עורכי דין ובני משפחה, איומים באלימות ולקיחת הילדים, סחיטה, הפחדה ואיומים לפגוע בבני משפחה.

ארגוני זכויות אדם פלשתיניים מדווחים שכוחות הביטחון הפלשתיניים ביצעו בשבועות האחרונים גל מעצרים של פעילים פלשתינים, החשודים במעורבות בפעילות פוליטית והסברתית נגד הרשות הפלשתינית או בהשתייכות לחמאס. עורכי דין ובני משפחה של העצורים התלוננו על מסכת של עינויים קשים במתקן הכליאה ביריחו. לפני כמה ימים קיימו הפגנת מחאה בכיכר מנארה במרכז העיר רמאללה, שבמהלכה קראו לשחרר את העצורים ולסגור את בית הכלא הידוע לשמצה.

כלא יריחו פלסטינים רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד