י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכשלים במשמרות המהפכה

בכיר איראני מודה: פעילות ישראל פגעה בנו קשות

על רקע הפעולות העלומות באיראן שמיוחסות לישראל, סגן נשיא איראן לשעבר שנמצא בקשר אדוק עם גורמי שלטון מודה כי הפעולות הישראליות פגעו באופן קשה מאוד בארגון הביון של משמרות המהפכה

בכיר איראני מודה: פעילות ישראל פגעה בנו קשות
חיילים במשמרות המהפכה: אילוסטרציה צילום: Iran international

על רקע המהלומות שחוטפת הרפובליקה האסלאמית בשטחה, הכוללות מתקפות סייבר, וחיסול בכירים ממשמרות המהפכה, סגן נשיא איראן לשעבר, מוחמד אבטאהי, אומר לניו יורק טיימס כי הפעולות המיוחסות לישראל ערערו מאוד את ארגון הביון האיראני.

"פרצות האבטחה בתוך איראן וההיקף העצום של הפעולות של ישראל ערערו באמת את ארגון הביון החזק ביותר שלנו", אמר מר אבטאהי בטלפון מטהראן. "חוזק הביטחון שלנו תמיד היה סלע הרפובליקה האסלאמית" ולדבריו, "הוא נפגע בשנה האחרונה".

הדחתו של חוסיין טאיב, שהיה אמון על הביון של משמרות המהפכה, הייתה הכרה מצד טהראן כי התמודדות עם האיום מישראל דרשה מנהיגות חדשה ואיפוס של אסטרטגיות ופרוטוקולים, כך לדברי מוחמד עלי אבטאהי, סגן נשיא איראן לשעבר ואיש דת רפורמיסטי שהודח על ידי השמרנים ב-2009 אבל שמר על קשרים הדוקים עם בכירים.

במהלך השנה האחרונה הגבירה ישראל את היקף ותדירות ההתקפות שלה בתוך איראן, לרבות באתרי הגרעין והצבא שעליהם היה ארגונו של טאיב אחראי להגן.

אחד הגורמים הישראלים אמר כי חלק מהאסטרטגיה כרוכה בחשיפת כשלים של משמרות המהפכה במלחמתם החשאית עם ישראל בתקווה שתיצור עימות בין מנהיגים פוליטיים לממסד ההגנה והמודיעין.

 

איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד