י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פארק מוזנח

הורים חוששים כי ילדיהם נעקצו על ידי קרציות

תושבים בבריטניה הזהירו מפני מחלה חשוכת מרפא לאחר שהבחינו בקרציות מוצצי דם ליד ילדים בפארק בלנקשייר. אחת הנשים ששהתה בפארק הזהירה אחרים להיות מודעים לקרציות ולסכנות אם הילדים נדבקים. היא כתבה: "כמה ילדים שהיו באזור המשחקים מצאו עליהם קרציות, ודאו שאתם מוציאים את כל הקרציות, זה יכול להוביל למחלת ליים"

הורים חוששים כי ילדיהם נעקצו על ידי קרציות
קרצייה מסוכנת שמביאה מחלת ליים צילום: Pixabay

תושבים חוששים כי ילדיהם ננשכו על ידי קרציות, לאחר שזוהו קרציות על ילדים משחקים בדשא בפארק מקומי בלנקשייר בריטניה. הורים פרסמו אזהרות ברשתות החברתיות על כך. החשש של ההורים כי הקרציות הללו מפיצות מחלה חשוכת מרפא. ההורים בלנקשייר העלו חששות לאחר שנראו קרציות על ילדים שמשחקים בפארק שהדשא בו מגודל. סבתא אחת הזהירה אחרים להיות מודעים לכך שקרציות נגועות עלולות לגרום למחלת ליים, מחלה שכמעט אין לה מרפא, כך דווחה התקשורת המקומית.


תוצאת המחלה מהקרציות: צילום משרד הבריאות הבריטי NHS

תושבת מקומית, אלינה טרנר, שפרסמה פוסטים ברשתות החברתיות, הזהירה אחרים להיות מודעים לקרציות ולסכנות לחלות במחלת ליים אם הילדים נדבקים. היא כתבה: "אזהרה בפארק, כמה ילדים שהיו באזור המשחקים ובדשא הארוך מצאו עליהם קרציות, ודאו שאתם מוציאים את כל הקרציות, זה יכול להוביל למחלת ליים ועדיין אין תרופה למחלת ליים". מחלת ליים היא זיהום חיידקי שיכול לעבור לבני אדם כאשר הם ננשכים על ידי קרציה נגועה.

היא הזהירה את התושבים לבדוק גם את הכלבים שלהם, הסבתא הוסיפה: "בדקתי את הנכדה שלי וברוך השם לא ראיתי עליה קרציות, אבל עד שהדשא לא ייכרת, אני לא אקח אותה לשם, הם זעירים מאוד אבל תמצא אותם כשהם מלאים בדם". אזהרתה עוררה תגובות של תושבים אחרים שהתלוננו שהמקום לא נקי, "עשבים שוטים שצומחים מתוך המדרכה ובצידי הכביש; כבר אמרתי לילדים שלי להתרחק מהדשא הארוך הזה".

קרציות פעילות ביותר באביב ובקיץ, אך ניתן למצוא אותן בכל ימות השנה, 3000 מקרים משוערים של מחלת ליים מאובחנים באנגליה מדי שנה. מחלת ליים היא זיהום נדיר שניתן לטפל בו באנטיביוטיקה עבור רוב האנשים שחולים בה, אך אם לא מטפלים בה, היא עלולה להתפשט למערכת העצבים ולהשפיע על העור, ובמקרים נדירים גם הלב, אך אם היא לא מטופלת, זה יכול להוביל לנזק בלתי הפיך.

קרציה אנגליה עקיצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד