י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השתמשו בפטישים

צפו: שודדים לבושים בהידור גנבו תכשיטים מיריד אומנות

שוטרים הולנדים עצרו כנופיית שודדים לבושים בהידור, לאחר שהם השתמשו בפטישים כדי לנפץ את הוויטרינה בה היו תכשיטים במהלך יריד אמנות לאור יום בהולנד. לאחר מצוד, שניים מהם נתפסו

צפו: שודדים לבושים בהידור גנבו תכשיטים מיריד אומנות
שודד מנפץ עם פטיש את הוטרינה צילום: צילום מסך

שודדים בלבוש אלגנטי כדי לא לעורר חשד, ערכו אמש (שלישי) שוד לאור יום ביריד אמנות בינלאומי בעיר מאסטריכט שבדרום הולנד. הגנבים השתמשו בפטיש כדי לרסק ויטרינה של תכשיטים ונמלטו עם התכשיטים. המשטרה מסרה כי היא עצרה שני חשודים והיא במצוד אחר שניים נוספים. השוד הוביל לפינוי מבקרים מבוהלים מיריד האמנות האירופי היוקרתי (TEFAF) בעיר.

כלי תקשורת בהולנד דיווחו כי הוויטרינה שאליה פרצו השודדים הכילה תכשיטי יהלומים ופריטים נוספים של התכשיטן הלונדוני Symbolic and Chase.

בתיעוד דרמטי נראים ארבעת החשודים חובשים כובעים שטוחים, משקפיים וז'קטים מאיימים על מבקרים עם אקדחים במהלך השוד, לפני שהם ברחו. הביטוי "פיקי בליינדרס" (Peaky Blinders) הפך למגמה ברשתות החברתיות בהולנד בעקבות השוד, מכיוון שהכובעים שלבשו החשודים דומים לאלה שחובשים בני משפחת פשע בדרמה היסטורית בריטית המספרת על משפחת עבריינים דומיננטית בבריטניה של תחילת המאה ה-20.

אחד הגברים הלבושים בהידור נראה משתמש בפטיש כדי לנפץ את ויטרינת הזכוכית של דוכן התכשיטנים הלונדוני. החשוד נראה פוגע שוב ושוב בזכוכית המשוריינת לפחות 12 פעמים בזמן שאזעקות מייללות ללא הפסקה, כששלושה גברים נוספים, שהיו גם הם לבושים עם בלייזרים, כובעים שטוחים ומשקפיים, עמדו סביבו.

גבר אחד נראה רץ לעבר הגברים ומרים אגרטל מלא בפרחים ונראה שהוא מוכן לזרוק אותו לעבר השודדים. אבל שניים מהגברים שעמדו על המשמר הניפו את מה שנראה כאקדחים והוא נרתע. הוא הפיל במהירות את האגרטל והתרחק מהשודדים.

החשוד עם הפטיש ניפץ לבסוף את הזכוכית, שלח יד להרים משהו והכניס אותו לתיק. לאחר מכן, הגברים ברחו על פני קשיש מבוהל, שישב בקרבת מקום על ספסל לאורך כל הדרמה. המבקרים פונו במהירות מהיריד בעקבות השוד, המקום נפתח מחדש מאוחר יותר.

המשטרה סגרה כבישים סמוכים ומנהרת כבישים מרכזית כדי לחפש אחר החשודים מיד לאחר מכן, ארבע ניידות משטרה עצרו מכונית אפורה עם מספר רישום זר בכביש המהיר A2 הסמוך והשוטרים עצרו שני חשודים.

הולנד שוד תכשיטים חפצי אומנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד