י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר השקרים של הקרמלין

אוקראינה מפרסמת את רגע פגיעת הטיל בקניון

מספר ההרוגים בהתקפה הקטלנית על מרכז הקניות בעיר קרמנצ'וג שבמזרח אוקראינה, עלה אתמול ל-18, ובמקביל נמסר על 36 נעדרים ועל 50 פצועים בדרגות שונות. ההערכה היא כי יהיה קשה, עד בלתי אפשרי לאתר את כל הנעדרים, בגלל שריפת הענק שהשתוללה במרכז הקניות לאחר ההפצצה

אוקראינה מפרסמת את רגע פגיעת הטיל בקניון
רגע שיגור הטיל על הקניון צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי טען לאחר ההפצצה הרוסית ביום שני במרכז הקניות בעיר קרמנצ'וק, כי באזור אין שום יעד אסטרטגי או צבאי שיכול היה להוות מטרה למתקפה הרוסית. "הם לא התכוונו להשיג שום הישג צבאי במתקפה האכזרית הזאת", אמר זלנסקי, "כל המטרה של רוסיה בהתקפה הזאת, הייתה לשבש את שגרת החיים של אזרחי אוקראינה. ברוסיה לא מסוגלים להכיל את זה, שבניגוד לכך הציפיות והתחזיות שלהם, רוב רובם של אזרחי אוקראינה שומרים על שגרת חיים מלאה, ובשל כך באה המתקפה המיותרת והקטלנית הזאת".

בהמשך התבהרו הפרטים, ונמסר כי הטילים שנחתו על מרכז הקניות לא היו רקטות 'טיפשות' וגם לא טילי שיוט מדויקים ויקרים, אלא טילים ששוגרו ממטוסי טופולוב רוסיים, מתוך כוונת מכוון ובהיקף שהספיק כדי להשמיד את מרכז הקניות ולהעלות אותו באש.

עם זאת, ברוסיה הגיבו אתמול להאשמות האוקראיניות, וטענו כי אין שחר לטענתה של אוקראינה ולפיה רוסיה היא זו שהפציצה את מרכז הקניות. על פי תגובתה של רוסיה, זה מה שקורה כשמסתירים תחמושת מערבית בתוך מרכזי קניות מלאי אזרחים. לדברי הרוסים, התחמושת המערבית התפוצצה מעצמה, ולרוסיה לא היה שום חלק בגרימת האסון הכבד הזה.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד