ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
רוצים להיפרד

סקוטלנד תקיים משאל עם על עצמאות מבריטניה

ראש ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ן, הודיעה אתמול כי תניח בקרוב את חוק עריכת משאל העם על שולחנו של הפרלמנט הסקוטי, וההצבעה במשאל העם תתקיים בעוד למעלה משנה. אזרחי סקוטלנד יצטרכו לבחור האם הם מעוניינים להיפרד מהממלכה הבריטית או לא

סקוטלנד: אילוסטרציה
סקוטלנד: אילוסטרציה צילום: Isaac Harari/FLASH90

במשאל העם שיערך בשנה הבאה יידרשו אזרחי סקוטלנד להחליט אם הם רוצים להישאר חלק מהממלכה הבריטית המאוחדת, או שהם מעוניינים לכונן בסקוטלנד מדינה עצמאית עם שלטון נפרד לחלוטין מהשלטון הבריטי.

לדברי ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן , היא תבקש מראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לאשר את משאל העם, והנושא צפוי להגיע ככל הנראה גם לבית המשפט העליון של בריטניה.

אם אכן יתקיים משאל עם על עצמאות סקוטלנד, הוא ייערך כתשע שנים אחרי המשאל הקודם שבו הצביעו רוב הסקוטים בעד הישארות בבריטניה. זאת, על אף שלפני כן הצביעו הסקרים על רוב ברור לתומכים בהיפרדותה של סקוטלנד מהממלכה הבריטית.

לטענת סטרג'ן, הסיבה שהסקוטים בחרו בפעם הקודמת להישאר חלק מבריטניה נעוצה בכך שבריטניה הייתה חלק מהאיחוד האירופי, ובסקוטלנד פחדו שאם ייפרדו מהאיחוד יעברו שנים ארוכות עד שיוכלו להצטרף אליו, בהתחשב בעובדה שלבריטניה הייתה אז זכות וטו כחברה מן המניין באיחוד.

עוד לפני שהתקיים משאל העם הבריטי על ההיפרדות מהאיחוד האירופאי, הזהירה סטרג'ן כי אם הבריטים יחליטו להיפרד מהאיחוד, גם הסקוטים יבקשו לשקול מחדש את האיחוד עם הממלכה הבריטית.

סקוטלנד בריטניה איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד