י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא נחזור למתווה הקודם

לאחר הכישלון: כך נערך דיון סיכום על אירועי מירון

הכישלון הצורב של הילולת הרשב"י תשפ"ב ייחרט בציבור החרדי לשנים רבות לאחר שעשרות אלפי משתתפי ההילולא שבו על עקבותיהם כלעומת שבאו. היום נערך דיון סיכום במשרד לשירותי דת עם הפרויקטור צביקי טסלר, שנכשל במשימתו, ואמר כי לא יחזור על המתווה. סגן השר, ח"כ מתן כהנא סיכם גם הוא, תוך שהוא מתעלם מהכישלון הארגוני | ח"כ פרוש על הדיון: "הניתוח הצליח אבל החולה מת"

לאחר הכישלון: כך נערך דיון סיכום על אירועי מירון
דיון הסיכום במשרד לשירותי דת צילום: באדיבות המצלם

במשרד לשירותי דת קיימו היום (רביעי) דיון סיכום על הילולת ל"ג בעומר במירון שהפך לכישלון בעקבות התעלמות הפרויקטור צבי טסלר מצרכי הציבור החרדי.

בדיון השתתפו גורמי המקצוע האחראים על ניהול ההילולא שם הוצג תחקיר הילולת הרשב"י תשפ"ב. הממונה על הילולת מירון, הודיע כי כבר בסוף השבוע הזה יגיש את סיכומי התחקיר שיכללו את הסיכומים של כלל הארגונים שניהלו את ההילולא.

לפי המשרד לשירותי דת "מרבית הגורמים טענו כי הבסיס של המתווה לשנת תשפ"ב הוא טוב, אך יש לעשות מקצה שיפורים על מנת שהכשלים לא ישנו". הממונה על הילולת מירון, צביקי טסלר, אמר בדיון "יש הרבה לקחים לשיפור מהילולת תשפ"ב, והשיפור הוא בהחלט בהישג יד, על בסיס מתווה ההילולא החדש שהתגבש".

בדיון הם כבר החלו לדבר על ההילולא בשנה הבאה: "בתכנון הילולת תשפ"ג חשוב מאוד להבטיח שלא חוזרים, חלילה, למתווה העבר של הילולה שמהווה סכנה לשלום הציבור. ביחד עם זאת עלינו לוודא ששולי הבטיחות אינם מוגזמים עד כדי פגיעה באופייה המסורתי של ההילולא".

סגן השר, ח"כ מתן כהנא סיכם גם הוא, תוך שהוא מתעלם מהכישלון הארגוני: "הילולת מירון תשפ"ב הופעלה תחת מתווה חדש ומהפכני ששינה סדרי עולם, מהתנהלות כאוטית לאירוע מתוכנן ומנוהל שהמדינה לוקחת אחריות עליו. המתווה שינה את הסטטוס קוו וכל ההיערכות נעשתה בקבועי זמן קצרים מאוד".

"במבחן של עמידה ביעדים: אפס הרוגים ואפס פצועים זו הצלחה גדולה מאוד בעיניי. ביעד השני של חגיגה שמחה ומוצלחת, נכשלנו. אנחנו צריכים לצאת מהתחקיר עם יעדים לשנה הבאה כדי לפעול טוב יותר", ציין.

סגן השר כהנא הודה בכישלון המתווה "במתווה דיברנו על 16 אלף איש על ההר אך בפועל מה שקבע לכמה אנשים נוכל לאפשר להיות בו זמנית על ההר, זו הצפיפות בסביבת הציון עצמו. יש לעשות סיעור מוחות עם כלל הגורמים כדי לפתור את האתגר הזה במהרה, כיוון שהוא משליך מידית על זרימת האנשים בכל מתחם ההר. כשנפתור את האתגר של ניהול צפיפות הקהל בסביבת הציון, נוכל לפתור את שאר הבעיות".

"הילולת מירון תשפ"ג מתחילה עכשיו. ככל הנראה לא תהיה ממשלה לפחות עד ינואר, זה תאריך מאוחר ואנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחכות עד שיהיה פה שר חדש".

"אני מנחה לקבוע דיון התנעה למירון תשפ"ג בשבועיים הקרובים. לזמן את הגורמים הרלוונטיים ולצאת לדרך, כולל תשתיות ותקציבים", סיכם מתן כהנא.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש הגיב לדיון היום ואמר: "מה שמשקף את מסקנות הועדה של משרד הדתות בנושא מירון זה כמאמר הפתגם, "הניתוח הצליח אבל החולה מת", האבטחה הצליחה אבל אירועי ל"ג בעומר חוסלו. התרענו בזמן אמת שההתנהלות תגרום להמעטת אירועי השמחות באתר וללא שת"פ אמיתי עם הקהילות ונציגיהם, כל מתווה יקרוס ויגרום שוב לכאוס כפי שאירע השנה".

מירון לג בעומר צבי טסלר מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד