י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"איפוס אסטרטגיות"

איראן: עצרנו מפקד בכיר בחשד שריגל עבור ישראל

מקור איראני דיווח לניו יורק טיימס כי קודם הדחתו של ראש ארגון הביון של משמרות המהפכה, המשטר עצר בתחילת החודש מפקד ביחידה להגנת המידע בחשד שריגל למען ישראל. נשיא איראן לשעבר: "ההתמודדות עם האיום הישראלי דורשת מנהיגות חדשה ואיפוס אסטרטגיות ופרוטוקולים"

איראן: עצרנו מפקד בכיר בחשד שריגל עבור ישראל
סמל משמרות המהפכה צילום: איראן

הניו יורק טיימס מדווח כי קודם הדחתו של ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין אל-טייב, השלטונות עצרו בתחילת החודש את עלי נסירי, מפקד ביחידה להגנת המידע במשמרות המהפכה, בדרגת תת-אלוף, בחשד שריגל למען ישראל. הדיווח מגיע לאחר מספר התקפות על מטרות צבאיות וגרעיניות שיוחסו לישראל.

לפי הדיווחים, "מעצרו של הגנרל נסירי הגיע חודשיים לאחר מעצרם של עשרות עובדי תוכנית פיתוח הטילים של משרד הביטחון, בחשד להדלפת מידע צבאי מסווג, לרבות תוכניות עיצוב טילים, לישראל", כך לפי גורם איראני.

סגן נשיא איראן לשעבר עלי אבטאהי, התייחס לפיטוריו של ראש שירות הביון של משמרות המהפכה ואמר כי "פיטוריו של חוסיין אל-טייב, בשבוע שעבר, הם הכרה מצד טהראן כי התמודדות עם האיום הישראלי דורשת מנהיגות חדשה ואיפוס אסטרטגיות ופרוטוקולים", כך צוטט היום אבטאהי בניו יורק טיימס.

"הפרות הביטחון בתוך איראן וההיקף הרחב של הפעולות שביצעה ישראל כבר ערערו את מוסד המודיעין החזק ביותר שלנו", אמר אבטאחי לעיתון האמריקני. "כוח הביטחון שלנו תמיד היה אבן הפינה של הרפובליקה האסלאמית, והוא ניזוק בשנה האחרונה", הוסיף.

על פי הדיווחים, בכירים איראנים הודו כי רשת הריגול הישראלית חדרה לעומק מעגלי הביטחון של איראן. בשנה שעברה הזהיר שר המודיעין האיראני לשעבר כי על גורמים רשמיים לחשוש לחייהם, כך על פי דיווחים בתקשורת האיראנית.

מעצרו של נאסירי, יחד עם התקפות ישראליות חוזרות ונשנות, הדאיגו את ההנהגה בטהרן, לפי גורמים איראנים שמכירים את המצב, חלקם החלו לקרוא בשקט לאל-טייב להתפטר. אדם הקשור למשמרות המהפכה אמר: "אל-טייב ביקש עוד שנה בתפקידו כדי לתקן את פרצות האבטחה".

איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד