י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
נלחצו מהדיווחים

משרד החוץ האיראני מכחיש כי שיחות הגרעין נכשלו

משרד החוץ האיראני דחה דיווחים לפיו שיחות הגרעין בין טהראן לוושינגטון בקטאר הסתיימו ללא הסכם. לא ברור אם יהיה סיבוב נוסף. טהראן וושינגטון טרם הגיבו כיצד התקדמו השיחות, או מה הן מצפות בהמשך

   משרד החוץ האיראני מכחיש כי שיחות הגרעין נכשלו
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

סוכנות הידיעות הרשמית האיראנית IRNA דיווחה כי הפגישות נמשכות ויסתיימו כמתוכנן - היום. היא מתחה ביקורת על דיווחים "לא נכונים" על כך שהמשא ומתן נכשל. השיחות שהחלו ביום במלון אינטרקונטיננטל בדוחא בירת קטאר, צפויות להימשך יומיים עד שלושה. לא ברור אם יהיה סיבוב נוסף. טהראן וושינגטון טרם הגיבו כיצד התקדמו השיחות, או מה הן מצפות בהמשך.

הפגישות בקטאר תואמו על ידי אנריקה מורה, בכיר באיחוד האירופי שעמד בראש השיחות שביו בווינה בין איראן לשש מעצמות עולמיות שמטרתן להחזיר את הסכם הגרעין עם איראן מ-2015. אנריקה מורה פועל בדוחא כמתווך, ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, כינה את השיחות "שיחות קירבה", בגלל סירובה של איראן לדבר פנים אל פנים עם האמריקאים. מורה נפגש ביום שלישי עם עלי באגרי-קאני, סגן שר החוץ המוביל את הצוות האיראני, ובנפרד עם רוברט מאלי, השליח המיוחד של הבית הלבן לאיראן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

סוכנות הידיעות 'תסנים' האיראנית המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה, כי נאסר כנעני, דובר משרד החוץ האיראני, אמר, כי "השיחות עדיין לא הסתיימו ופגישה נוספת תתקיים הערב בין ד"ר באגרי, מנהל המו"מ הבכיר של הרפובליקה האסלאמית של איראן. ואנריקה מורה, מתאם השיחות באירופה".

 

 

איראן הגרעין האיראני קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד