כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מפגש חביב • בנימין נתניהו למוזס: "מאמין שתחזרו עוד מעט לממשלה"

בפגישה שהתקיימה בבר מצווה לבנו של חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שוחח ראש הממשלה עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס • "אני רואה בציבור החרדי שותף טבעי, התקופה הזו היא פסק זמן שנכפה עלי" • האם יש תקווה? "נקדם ההסדר המדיני, והחרדים יחזרו לממשלה"

מוזס. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
מוזס. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי

פגישה לא רשמית ומפתיעה נערכה אמש (ה), בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין ח"כ מנחם אליעזר מוזס מ'יהדות התורה'.

לפגישות רשמיות במשרד ראש הממשלה או בביתו, מגיעים בדרך-כלל רק שני יושבי הראש של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' - הח"כים יעקב ליצמן ומשה גפני, אך התגלגלו הדברים כך שאת השיחה אמש ניהל מוזס בפרטיות מלאה עם נתניהו.

הלוקיישן לפגישה: מסיבת בר מצווה לבנו של מאיר חביב, יהודי צרפתי שנבחר לאחרונה כחבר לפרלמנט הצרפתי. החוק הצרפתי מתיר לאזרחים שאינם מתגוררים בצרפת לבחור לפרלמנט, וחביב נבחר בקולות רבים מאזרחי צרפת המתגוררים בישראל. בשעתו, היה זה ח"כ מוזס שסייע רבות לבחירתו, ואף לקח את חביב אל בתיהם של גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, שהורו למי שיש בידם זכות בחירה לתמוך בחביב, יהודי שומר מצוות.

לבר המצווה, שהתקיימה במסגרת משפחתית באולמי 'ענבל', הוזמנו רק מתי מעט מהמערכת הפוליטית ובראשם ראש הממשלה ורעייתו שרה, שר הפנים גדעון סער ורעייתו - ומוזס. חביב, הרגיש מאוד לסבלם ולכאבם של משפחות השכול, הזמין גם את משפחת בני פוגל המורחבת אל שמחת בנו.

כשהם ישובים זה לצד זה החל נתניהו לתנות את אשר על ליבו בפני מוזס. "אני רואה בציבור החרדי שותף טבעי, אני רואה בתקופה הזו פסק זמן שנכפה עלי בעל כורחי, אני מכבד את גדולי ישראל".

באשר לאישור התקציב השבוע הסביר נתניהו: "אנחנו נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, זה לא מצג שווא, אבל בסופו של דבר אני מאמין שנצא מזה. עוד מעט נקדם את ההסכם המדיני, אני מאמין שהחרדים יחזרו להיות השותפים שלי בממשלה".

השיחה הזו באה כמים קרים על נפש עייפה. זאת לאחר שהשבוע 'חטף' מוזס קיתון של צוננים וצעקות מצד חברו לסיעה ח"כ יעקב ליצמן, שטען כלפיו כי הוא קושר קשרי ידידות פומביים עם שר האוצר יאיר לפיד. בסביבתו של מוזס ביקרו קשות את הצעקות הפומביות וטענו כי "אילו יאיר לפיד היה שואג כך על עופר שלח - חברו לסיעה - מה הייתה התקשורת אומרת? שיש פילוג בסיעה. זה לא מקובל שחברים לסיעה סוגרים חשבונות ביניהם במליאה לעיני כל, בשביל זה יש ישיבות סיעה. עדי קול רק קיבלה גערה ועונש קל מלפיד והתקשורת הפכה את זה למשבר ביש עתיד, לא יתכן שכך ינהגו חברי סיעה זה בזה".

נזכיר, כי ביום רביעי האחרון ישבו מוזס וליצמן לפגישה ויישרו ביניהם את ההדורים, אך אין ספק שהפגישה הבלתי צפויה עם נתניהו סגרה סוף שבוע מנחם למדי אצל ח"כ מנחם אליעזר מוזס.
מנחם אליעזר מוזס בנימין נתניהו פגישה חביב בר מצוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד