כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כמה שווה ימינה עם שקד?

סקר חדש: כל התרחישים במפת הגושים

סקר חדשות 12, שנערך עוד לפני הודעתו של בנט על פרישה, מעלה כי מפלגת ימינה בראשות איילת שקד תקבל 5 מנדטים והיא משלימה לגוש נתניהו 63 מנדטים | מנגד, איחוד בין סער לגנץ יביא יחד 15 מנדטים ויוריד את גוש נתניהו ל-60 בלבד

סקר חדש: כל התרחישים במפת הגושים
הצבעה בקלפי צילום: פלאש 90

סקר המנדטים שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12 הציג את מצב הגושים, לאחר הודעת בנט על פרישתו מהחיים הפוליטים. על פי הסקר, ימינה בראשות שקד עם 5 מנדטים, אחד על חשבון הליכוד - כאשר יחד איתה יש לנתניהו 63 מנדטים. בסקר, שבוצע ע"י מכון מדגם נשאלו הנסקרים מה יקרה לו תקבל שקד לידיה את מפלגת ימינה.

מהסקר עולה כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום ואיילת שקד עומדת בראשות ימינה, הליכוד בראשות נתניהו מאבד מנדט ל-34, יאיר לפיד עדיין עומד על 20 מנדטים, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 9 מנדטים וכך גם הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' עם 9 מנדטים.

בנוסף, במקרה שבו איילת שקד עומדת בראשות ימינה - ש"ס בראשות דרעי עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, העבודה יורדת במנדט נוסף ל-5 מנדטים, ישראל ביתנו תקועה עדיין על 5 מנדטים וגם ימינה בראשות שקד עם 5 מנדטים. במקרה כזה 3 מפלגות מתנדנדות על אחוז החסימה עם 4 מנדטים - רע"ם בראשות עבאס, מרצ בראשות הורוביץ ותקווה חדשה בראשות סער.

על פי הסקר, במקרה שבו שקד תעמוד בראשות ימינה - חל שינוי בתמונת הגושים. גוש נתניהו עם ירידה קלה ל-58 מנדטים, הקואליציה הנוכחית עם 56 מנדטים והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים. אך סביר להניח ששקד תרוץ כשהיא לא שוללת את נתניהו וכך הוא יוכל להקים ממשלה עם 63 מנדטים.

במקרה שבו גנץ וסער היו רצים יחד ברשימה משותפת, הם היו מקבלים 15 מנדטים. ממצאי הסקר עולה כי הליכוד בראשות נתניהו עם 36 מנדטים ויש עתיד בראשות לפיד עם 21 מנדטים.

במקרה כזה על פי מפת הבלוקים, לגוש נתניהו יש 60 מנדטים, לקואליציה הנוכחית 54 מנדטים והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים.

בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד