י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עזב מנעמי עולם

כוכב הספורט יהושפט הגיע לביקור בבית מדרש גבוה

כוכב הספורט שהתגייר, לשעבר אמארה סטודמאייר, כעת יהושפט, הגיע לבקר בבית מדרש גבוה בלייקווד, כדי לראות את הישיבה השנייה בגודלה בעולם בפעם הראשונה. במהלך ביקורו בממלכת התורה, פגש יהושפט את ראש הישיבה הרב מלכיאל קוטלר שקיבל אותו בחמימות

כוכב הספורט יהושפט הגיע לביקור בבית מדרש גבוה
יהושפט עם הרב מלכיאל קוטלר צילום: Lakewood Alerts

כוכב הספורט שהתגייר, הגיע אתמול לבקר בבית מדרש גבוה בלייקווד כדי להתרשם מממלכת התורה בניו ג'רזי. במהלך ביקורו, אף נפגש עם ראש הישיבה הרב מלכיאל קוטלר. יהושפט למד במשך תקופה ממושכת אצל אברך מישיבת אורחות יושר בבני ברק, בראשות הרב אברהם ישעיהו, לפני שעבר גיור, בנו הבכור של הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. כך דווח האתר Lakewood Alerts.

אמארה סטודמאייר, מגדולי הכדורסלנים בעולם בשנים האחרונות, נולד בלייק ולס שבפלורידה, הוא גדל כנוצרי ובשנת 2010 סיפר כי נודע לו שאמו ממוצא עברי. את רוב שנותיו כשחקן מקצועני בילה סטודמיאר בקבוצות הבכירות בליגת ה-NBA האמריקאית ובפרט בקבוצת ה'ניו יורק ניקס' שלה אוהדים יהודים רבים.

ב-2016, בשלהי הקריירה שלו, הגיע כשחקן חיזוק לקבוצת הכדורסל 'הפועל ירושלים' ושם אף התחזק יותר, כאשר הוא החל עוטה על עצמו סממנים יהודיים מובהקים כמו ציצית המשתלשלת משולי מכנסיו וכיפה על ראשו ולכל שואל הוא מיד מסביר את הקשר העמוק שחש כלפי ארץ ישראל ובפרט לעיר הקודש ירושלים.

ב-2019 שר הפנים דאז אריה דרעי נתן לסטודמאייר את תעודת הזהות הכחולה שהפכה אותו לאזרח ישראלי, הוא נהג לדבר על 'שורשיו היהודיים' והסביר שלא מדובר בשורשים משפחתיים בלבד, אלא בתחושת הזדהות פנימית.

לפני כחודש, אחרי שנתיים כעוזר מאמן לפיתוח שחקנים בקבוצת הכדורסל ברוקלין נטס, אמארה סטודמאייר הודיע שהוא עוזב את הקבוצה. הוא סיפר לאתר ספורט 5 כי הוא עזב בגלל שמירת שבת. "אני לא יכול להתפתח כמאמן כי אני לא עובד בשבת, ותפקיד אימון דורש ממך להיות שם במשרה מלאה. לא יכולתי להמשיך להתפתח כמאמן בגלל זה, ולכן לא רציתי להמשיך".

לייקווד בית מדרש גבוה גר צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד