י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נושאת את מסע העם

אשתו של זלנסקי: "אני לא מסוגלת לראות את בעלי"

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה אומרת שהיא לא מתראה בעלה כמעט, והמשפחה בהפסקה בדיוק כמו כל המשפחות האוקראיניות במלחמה עם רוסיה. זלנסקה חשפה שהיא לא מסוגלת לראות את בעלה לתקופות ארוכות כהזדהות עם תושבי אוקראינה

אשתו של זלנסקי: "אני לא מסוגלת לראות את בעלי"
זלנסקי מבקר חייל פצוע צילום: מתוך טוויטר

הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה, אמרה שקשה לה בתוך הסכסוך המתמשך עם רוסיה לחיות כמו משפחה רגילה, וכי הם מחכים להתאחד כמו משפחה רגילה, זלנסקה חשפה שהיא לא מסוגלת לראות את בעלה הנשיא וולודימיר זלנסקי, לתקופות ארוכות והוסיפה שזה לא מצב נורמלי שילדיהם יכולים לדבר עם אביהם רק בטלפון.

השניים סירבו לעזוב את אוקראינה כאשר חיילים רוסים עברו את הגבול ב-24 בפברואר, ובמקום זאת נשארו בקייב כדי להוביל מאמץ מלחמתי יוצא דופן, וזכו לשבחים ברחבי העולם על ההתרסה הנחרצת שלהם נגד העריץ הרוסי ולדימיר פוטין. הם מורשים לראות זה את זה לסירוגין רק לתקופות קצרות בגלל דרישות אבטחה.

"זה לא נורמלי. זו לא מערכת יחסים רגילה כשילדים לא יכולים לראות את אביהם וצריכים לדבר איתו בטלפון. אז אנחנו בהפסקה בדיוק כפי כל האוקראינים", אמרה בראיון ל-CNN. "אנחנו מחכים להתאחד, להיות שוב ביחד, לבלות יחד ערבים, לדבר עם הילדים על הדברים שלהם".

השניים לא הצליחו לראות זה את זה בחודשיים הראשונים של המלחמה, כאשר כוחות רוסים תקפו את קייב והכוחות המזוינים של אוקראינה היו מעורבים בלחימה קשה כדי להדוף אותם מפרברי הבירה. הנשיא נשאר בלשכתו בקייב מוקף בסגניו וביועציו הביטחוניים כדי להוביל את המאמץ המלחמתי, בעוד זלנסקה וילדיהם אולכסנדרה, בת 17, וקיירילו, בת תשע, נסעו למקום לא ידוע.

לאחר שכוחותיו של פוטין נסוגו מקייב ועיקר הלחימה האינטנסיבית החלה מחדש באזור דונבאס המזרחי בעקבות נסיגה רוסית מהבירה, בני הזוג התאחדו לזמן קצר. זלנסקה, בת 44, הוסיפה שאמנם קל יותר להסביר לבתה בת ה-17 מה קורה במדינה, אבל בנה בן התשע שואל היכן אביו. "אני מאמינה שהילדים הבינו בבירור הכל מהרגע הראשון", אמרה. הבן שלי ניסה לשמור על עצמו מספיק אמיץ, הוא כל הזמן שואל על אבא, על מה שהוא עושה בשביל להגן על המדינה".

הגברת הראשונה של אוקראינה אמרה גם שבנה החל לתת לאביו עצות צבאיות, "הבן שלי הוא פוליטילוג מתבגר, הוא יודע הכל, הוא נותן לנו עצות צבאיות, וגם לאביו, איזה טנקים, מטוסים, מסוקים אנחנו צריכים לקנות, מה חסר לנו, איזה מדינות עוזרות לנו מאוד, אילו מדינות עוזרות לנו היטב, הוא מומחה צבאי, אפשר לדבר איתו על זה חודשים".

בינתיים, הנשיא ג'ו ביידן הכריז היום בפסגת נאט"ו במדריד כי ארצות הברית תקים מפקדה חדשה של צבא קבע בפולין ותפרוס כוחות יבשתיים, אוויריים וימיים נוספים לאורכה ולרוחבה של אירופה בתגובה לאיום הביטחוני המוגבר מצד רוסיה על רקע פלישתה לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי אולנה זלנסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד