י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגדול ביותר

אוקראינה הודיעה על חילופי שבויים כולל לוחמי מריופול

פקידים אוקראינים הכריזו על חילופי השבויים הגדולים ביותר מאז פלישת רוסיה, ואמרו כי 144 חיילים מוחזרים לאוקראינה, כולל עשרות שהגנו על מריופול, עיר נמל בדרום המדינה שהפכה לסמל של דיכוי רוסי והתרסה אוקראינית נגד הכיבוש. ממשלת אוקראינה נשבעה בעבר לעשות כל שביכולתה כדי להבטיח שהם יוחזרו הביתה

אוקראינה הודיעה על חילופי שבויים כולל לוחמי מריופול
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה הודיעה כי יתקיימו חילופי שבויים בינה לבין רוסיה, כולל חיילים שנפלו בשבי במריופול, חילופי הדברים היו אפופים בסודיות עד הרגע האחרון, דניס פושילין, ראש כוחות הפרוקסי הרוסיים באזור דונייצק במזרח אוקראינה, אמר כי אותו מספר של כוחות רוסים ופרו-רוסים הוחזרו בהסכם, 144 חיילים הוחלפו בין הצדדים.

יותר מ-2,500 חיילים אוקראינים נכנעו באמצע מאי לאחר שהחזיקו מעמד חודשים בבונקרים מתחת למפעל הפלדה אזובסטל רחב הידיים במריופול. כניעתם נוהלה בקפידה בין רוסיה, אוקראינה ומתווכים בינלאומיים, וסימנה את סופו של אחד הקרבות האכזריים ביותר במלחמה.

בעוד אוקראינה ורוסיה החליפו שבויים במספר הזדמנויות כולל 17 אוקראינים שהוחזרו השבוע, גורלם של החיילים ממריופול היה בין הנושאים הרגישים ביותר של המלחמה. כאשר ממשלת אוקראינה הוציאה את הוראת הכניעה, היא נשבעה לעשות כל שביכולתה כדי להבטיח שהם יוחזרו הביתה.

לאחר הכניעה במריופול, כמה מחוקקים רוסים קראו לעונש מוות והציעו איסור על כל חילופי שבויים שיאפשרו לחברי גדוד אזוב לצאת לחופשי, גדוד אזוב מורכב ברובו מחיילים תומכי הנאצים, אך אוקראינה הודיעה בעבר, כי הגדוד פורק וחייליו השתלבו בצבא אוקראינה הרשמי. רוב החיילים שהוחלפו נפצעו קשה, נאמר בהצהרה, כולל חלקם עם שברים, כוויות וגפיים כרותות.

מלחמת אוקראינה רוסיה חילופי שבויים מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד