י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אזר אומץ

בעל בריתו של פוטין: "השמדת אוקראינה היא טעות ענקית"

אוליגרך שהוטלו עליו סנקציות על ידי המערב, דיבר בכנס באוניברסיטת מוסקבה, ונמנע מלהטיל אשמה במלחמה נגד אוקראינה, ואמר שכל מי שמקווה לשינוי משטר ברוסיה יתאכזב. "האופוזיציה הרוסית העדיפה דעות אירופאיות יפות, וכל זה, ואז הם נסוגו מחיי המדינה"

בעל בריתו של פוטין: "השמדת אוקראינה היא טעות ענקית"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: אתר הקרמלין

הטייקון הרוסי אולג דריפסקה, בעל ברית ותיק של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי זו תהיה "טעות ענקית להשמיד את אוקראינה". הוא דיבר בכנס פתוח לתקשורת באוניברסיטת מוסקבה, האוליגרך שהוטלו עליו סנקציות על ידי המערב נמנע מלהטיל אשמה במלחמה נגד אוקראינה ואמר שכל מי שמקווה לשינוי משטר ברוסיה יתאכזב.

הוא אמר לסטודנטים כי "אין פוטנציאל לשינוי משטר", והוסיף כי "האופוזיציה הרוסית העדיפה דעות אירופאיות יפות, וכל זה, ואז הם נסוגו מחיי המדינה". הוא התייחס לאוליגרכים שנמלטו מרוסיה לאחר שהעבירו ביקורת על פוטין. "לחכות שמיכאיל פרידמן, או פיוטר אוון, או מיכאיל חודורקובסקי יתחמשו בנשק ויתפרצו לתוככי רוסיה על טנקים זה לא סביר", אמר ומנה את כל אנשי העסקים הרוסים שהתבטאו נגד המלחמה.

דבריו של דריפסקה ששודרו בערוץ RBC בשפה הרוסית מגיעות לאחר שעלה לכותרות במרץ האחרון, זמן קצר לאחר הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר, על כך שדרש להפסיק את המלחמה והזהיר מפני תקיפה גרעינית אפשרית.

דריפאסקה ציין כי הוא מבין מדוע מנהיגי המערב, ש"מהמרים על הפלת משטר פוטין", מפעילים לחץ על רוסיה: "אין להם תשובה אחרת לבוחריהם". איש העסקים אמר גם כי "השמדת אוקראינה תהיה טעות ענקית".

שלטונות המערב מכחישים כי הסנקציות מכוונות לשינוי המשטר ברוסיה. קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הצהיר כי לנאט"ו אין מטרה כזו, הנהגת ארה"ב ובריטניה הפריכו את קיומן של כוונות כאלה . הם מדגישים כי הסנקציות נועדו לסייע בסיום הסכסוך באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד