כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעצת האסטרולוג? • ליידרמן לא יהיה הנגיד

זה היה קצר • פרופ' ליידרמן הודיע לנתניהו ולפיד: מסיר המועמדות לתפקיד הנגיד. מעדיף להמשיך בעבודה באוניברסיטת תל-אביב ובבנק הפועלים • הלם בלשכת נתניהו

ליאו ליידרמן. צילום: אלי יצהר
ליאו ליידרמן. צילום: אלי יצהר

פרופ' ליאו ליידרמן, מי שהיה מיועד לכהן כנגיד בנק ישראל, הודיע היום (ו') לראש הממשלה ושר האוצר כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הנגיד.

ליידרמן מסר על החלטתו לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, והודיע כי הוא מעדיף להמשיך בעבודתו באוניברסיטת תל-אביב ובבנק הפועלים.

ביום רביעי הודיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד על מינויו של ליידרמן לנגיד בנק ישראל הבא.

הודעתו של ליידרמן היכתה את לשכת נתניהו בתדהמה, שכן, רק היום יצאה הודעה מטעם ראש הממשלה, לפיה ביום ראשון ייפגש ליידרמן עם ועדת טירקל שאמורה לבחון את המינוי.

זמן קצר לאחר הודעתו של ליידרמן פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה רשמית: "נגיד בנק ישראל המיועד פרופסור ליאו ליידרמן הודיע לפני זמן קצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד על הסרת מועמדותו לתפקיד. פגישתו של פרופ' ליידרמן עם ועדת טירקל שתוכננה ליום ראשון לא תתקיים. ראש הממשלה ושר האוצר הביעו צער על ההחלטה".

ליידרמן הוכרז השבוע כמיועד לתפקיד, לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו על רקע פרשת הגניבה לכאורה מחנות דיוטי פרי בהונג קונג. לאחר ההודעה על מינויו של ליידרמן הודיעה ד"ר קרנית פלוג, המשמשת כנגידת בנק ישראל בפועל, על פרישתה.

ערוץ 10 פרסם אמש (ה) כי פרופ' ליאו ליידרמן, נהג להתייעץ עם האסטרולוג עמוס אהרוני לעתים תכופות.

לפי הדיווח, התקיימו שיחות הייעוץ כשליידרמן כבר כיהן כראש מחלקת המחקר בבנק ישראל. הערוץ ציטט גורם שאמר: "תדירות ההתייעצויות בין פרופ' ליידרמן לבין האסטרולוג הייתה גבוהה, לפעמים גבוהה מאוד".

ליידרמן מסר בתגובה לערוץ 10: "התייעצתי בעבר עם עמוס אהרוני בנושאים אישיים ומשפחתיים, בוודאי שלא בנושאים מקצועיים וכלכליים. איני רואה כל צורך להרחיב בנושא זה, ששימש אותי באותה עת כתחביב".

ליידרמן, בן 62, הוא מרצה לכלכלה באוניברסיטת תל-אביב, המחזיק בתואר דוקטור לכלכלה מאוניברסיטת שיקגו. תחומי המומחיות שלו הם יעדי אינפלציה, מדיניות מאקרו כלכלית וכלכלות של שווקים מתעוררים.

בעבר עמד בראש מחלקת המחקר של בנק ישראל.
פועלים ליידרמן פרישה מועמדות ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד