י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אש לעבר המתפללים

דרמה לילית בשכם: פצועים מירי בקבר יוסף, ההילולה הופסקה | תיעוד

שלושה מתפללים נפצעו הלילה מירי שביצעו מחבלים לעבר מתחם קבר יוסף | למתחם הקבר נכנסו הלילה יהודים רבים, לרגל הילולת יוסף הצדיק | בין הנפגעים מח"ט שומרון | תיעוד דרמטי: כך נראו רגעי הירי

דרמה לילית בשכם: פצועים מירי בקבר יוסף, ההילולה הופסקה | תיעוד
קבר יוסף בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מחבלים פלסטינים ביצעו הלילה (בין רביעי לחמישי) ירי מאסיבי לעבר קבר יוסף בשכם, בזמן שעשרות מתפללים שהו במקום לרגל יום הילולת יוסף הצדיק. כתוצאה מהירי, שלושה מתפללים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים. מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג, נפצע גם הוא. בשל האירועים במתחם הקבר, צה"ל פינה את הנוכחים תחת אבטחה כבדה - וההילולה הופסקה.

כניסת המתפללים נעשתה בכמה פעימות, כאשר באחת מהן נפתחה אש לעבר מתחם הקבר. המתפללים הרבים החלו בניסיונות לתפוס מחסה, ובתיעוד מהמקום נשמעים חלקם זועקים לעזרה.

במהלך הלילה נכנסו למתחם הקבר גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג. "ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של ה'רשות הפלסטינית', שיורים במתפללים בקבר יוסף, זמן קצר לאחר ששברו ושרפו את המקום", אמר דגן בעקבות הירי לעבר הקבר.

דגן הוסיף: "אנחנו עם ישראל, מתמודדים מול הברבריות של הרשות הפלסטינית, ואנחנו ננצח אותה. אנחנו מחזקים את חיילי צהל, את מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, את כל האזרחים שהגיעו לקבר להתפלל, אנחנו נחזור לקבר יוסף בצורה מלאה, רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הזה, פיגועים מתאפשרים כי הממשלה לא נותנת לצה"ל לחזור לקבר יוסף כפי שמוסרי וכפי שנדרש".

"יש לי הודעה למי שחושב שיבריחו את עם הנצח ברובים וטרור: אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף, אנחנו נמשיך להגיע לקברו של יוסף. אנחנו מחזקים את חיילי צהל ואנחנו ננצח את הטרור הברברי של ה'רשות הפלסטינית'", אמר ראש המועצה.

קבר יוסף ירי הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד