י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצע כלכלי ובלי חרמות

היום שאחרי: מה יעלה בגורל 'ימינה' בראשות איילת שקד

יממה לאחר הודעת רה"מ היוצא כי הוא מפקיד את ימינה בידי איילת שקד, נראה כי היא תלך על קו מתון ובעיקר כלכלי, היא תקרא להקמת ממשלה רחבה ולא תפסול אף מפלגה בין בן גביר לרע״מ בדגש על נתניהו 

היום שאחרי: מה יעלה בגורל 'ימינה' בראשות איילת שקד
פעילי ימינה בבחירות צילום: אבי דישי, פלאש 90

איילת שקד קיבלה אמש מידי רה"מ היוצא נפתלי בנט את מפלגת ימינה, טרם ברור מי ימשיך איתה יחד ברשימה ומי ה'דם החדש' שתכניס אך על פי הדיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, שקד צפויה לקרוא להקמת ממשלה רחבה, כזו שלא פוסלת את הליכוד בראשות בנימין נתניהו ואף תכלול את חה"כ איתמר בן גביר ואת יו"ר רע"ם מנסור עבאס. עם זאת, שקד כן תתעקש, בניגוד לממשלה הנוכחית, שלא להסתמך על עבאס ושאר חברי רע"ם כאצבע ה-61.

לצד זאת, שקד תתמקד במצע כלכלי, בדומה לקמפיין הבחירות האחרון של ימינה עם "תוכנית סינגפור", בניסיון לגרוף מצביעים המתמודדים עם יוקר המחיה, עליית מחירי הדיור, המזון והדלק המזנקים.

בנאום פרישתו אתמול, בנט הודה לאיילת שקד והודיע כי ימסור לה את הנהגת ימינה: "אני מבקש להודות במיוחד לשותפתי לדרך, שרת הפנים המצוינת איילת שקד, שתקבל לידה את הנהגת המפלגה ואני בטוח שהיא תצליח להובילה לטובה". לאחר ההודעה, שקד צייצה בטוויטר: "יוצאים לדרך".

בסקר מנדטים שפורסם אמש בחדשות 12, ימינה בראשות שקד מקבלת 5 מנדטים, אחד על חשבון הליכוד - כאשר יחד איתה יש לנתניהו 63 מנדטים.

מספר 3 ברשימת ימינה, חה"כ מתן כהנא, לא יישאר ככל הנראה במפלגה ויצטרך לחפש מסגרת אחרת, ייתכן בכחול לבן של בני גנץ. אביר קארה עשוי להצטרף לישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. נוסף עליהם, עמיחי שיקלי כבר הופרש מהמפלגה, ואילו עידית סילמן וניר אורבך יצטרפו ככל הנראה לליכוד.

מפלגת ימינה איילת שקד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד