י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני לא עובד אצלו"

אמסלם פותח חזית: "נתניהו לא האדמו"ר שלי"

חבר הכנסת אמסלם ממשיך את העימות עם יו"ר מפלגתו נתניהו, לאחר שמוקדם יותר השבוע אמר כי רע"מ מוזמנים לקואליציה לאחר שיושג רוב של 61. "לאזרח ערבי מגיעות זכויות אישיות בדיוק כמו לאמסלם"

אמסלם פותח חזית: "נתניהו לא האדמו"ר שלי"
נתניהו ואמסלם במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ברקע העימות עם ראש מפלגתו נתניהו לאחר שאמר בשידור כי הליכוד יסכימו לצרף את רע"מ לממשלת ימין, חבר הכנסת דוד אמסלם התראיין הבוקר (חמישי) לתוכניתם של אודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל. "אני לא עובד אצל נתניהו", אמר אמסלם, "הוא לא האדמו"ר שלי".

אמסלם הוסיף והתייחס לנתניהו: "אני יכול להתווכח איתו ואני מאמין בדברים פשוטים, עם ישראל, ארץ ומסורת ישראל. אני מאמין בוודאי שנדאג לערבים, לאזרח ערבי מגיעות זכויות אישיות בדיוק כמו לאמסלם. זכויות לאומיות יש רק לעם היהודי".

בתחילת השבוע התבטא אמסלם בראיון ל'חדשות הבוקר' של ערוץ 12 ואמר: "אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן. אנחנו לא יכולים להישען עליו. היהודים נכון להיום לא יכולים להישען על מפלגה אנטי-ציונית".

ח"כ דוד אמסלם הוסיף והדגיש: "אמרנו את זה כל הזמן. ממשלה צריכה להיות עם רוב ציוני, לאחר שיש לה רוב ציוני אם רוצה מאן דהוא אין לי שום בעיה. מעולם לא הייתה לנו שום בעיה לשתף פעולה עם המפלגות הערביות בנושאים אזרחיים, אבל כשאנחנו נשענים עליהם על הנושאים הלאומיים אנחנו מאבדים את הזהות היהודית. כשהייתי יושב ראש הקואליציה שיתפתי פעולה עם אחמד טיבי בחוק טיפולי שיניים לילדים פגועי מוחין" כך לדבריו.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התנער והגיב בנחרצות: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע״מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל".

לדבריו, "הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע״מ לקואליציה כלשהיא. ב-2019, כשהימין היה עם 60 מנדטים לאחר שליברמן ערק לשמאל, סירבתי להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשותי ולכן הלכנו לבחירות".

"בניגוד ללפיד, בנט, סער, גנץ וליברמן - שיושבים עכשיו בממשלה עם תומכי טרור אלה ותמורת תמיכתם מכרו להם את המדינה - הליכוד בהנהגתי לעולם לא עשה זאת ולעולם לא יעשה זאת".

נתניהו הבהיר לסיום כי "זאת מהות הבחירות הקרובות: ממשלה לאומית חזקה בראשותי או ממשלה אנטי-ציונית שתכלול את מנסור עבאס ורע״מ, אחמד טיבי והמשותפת ותהיה תלויה בהם לחלוטין". כך נתניהו".

גם חברי כנסת מהליכוד הודיעו כי הם מתנגדים לדברים שאמר ח"כ דודי אמסלם, ח"כ ניר ברקת כתב: "אני מתנגד בתוקף לישיבה בקואליציה עם תומכי טרור. האמירות האלה פוגעות במאמץ המשותף שלנו להחזיר את הליכוד בראשות נתניהו לשלטון ולהקים ממשלת ימין חזקה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדברים נאמרו בניגוד לעמדתו ולא על דעתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו. נתניהו מעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את רע״מ בקואליציה שלו".

ברקע התגובות החריפות נאלץ חבר הכנסת דודי אמסלם להבהיר את דבריו והסביר למה התכוון: "אנחנו מתכוונים להקים ממשלה לאומית שתקדם את ערכי היהדות והציונות, ותקדם חקיקה ותבצע רפורמות נרחבות ומתבקשות במערכת המשפט".

לדברי אמסלם, "נקים ממשלה של 61 רק עם מפלגות הגוש האמוני! הליכוד לא מפלגה גזענית ולא יפגע באזרחים הערבים שנאמנים למדינת ישראל-מי שירצה לקדם נושאים אזרחיים בחברה הערבית ימצא אצלנו אוזן קשבת ונכונות לשיתוף פעולה. מי שירצה לקדם נושאים לאומיים פלסטיניים ולתמוך בטרור -לעולם לא יהיה איתנו בקואליציה".

 

דודי אמסלם בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד