ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מסלול ירוק"

רשות המיסים במהלך חדש - כל הפרטים

רשות המיסים השיקה מסלול חדש - גביית מס במקור על מכירת ני"ע מחוץ לבורסה | ברשות המיסים, סבורים, כי "המסלול הירוק" ייתן ודאות לצורך ניכוי המס במקור, יקצר את משך הטיפול בבקשות ויפחית את החיכוך של הנישום (חייב במס) מול רשות המיסים

רשות המיסים במהלך חדש - כל הפרטים
רשות המיסים צילום: פלאש 90

רשות המיסים פרסמה היום "מסלול ירוק" חדש אשר יאפשר גביית מס במקור בצורה מדויקת ופשוטה בעת מכירת ניירות ערך אשר נרכשו מחוץ לבורסה.

פרסום המסלול הינו במסגרת האסטרטגיה שמקדמת הנהלת הרשות הכוללת בין היתר את פישוט מערכת המס, יצירת ודאות, גביית מס אמת ומתן שירות יעיל. 

המסלול הירוק החדש נועד לקבלת החלטת מיסוי בנושא קביעת עלות לנייר ערך נסחר לצורך ניכוי המס במקור. כיום, לא נזקפת עלות בגין ניירות ערך אשר רכישתם בוצעה מחוץ לבורסה בעת מימושם לצורכי ניכוי מס במקור.

המסלול הירוק יאפשר לנישומים המחזיקים ניירות ערך נסחרים באמצעות חברי בורסה, בתנאים הקבועים בו, לקבוע את עלות ניירות הערך כאמור על מנת להפחית את נטל המס בשלב הניכוי במקור.

קביעת העלות כאמור תתאפשר מעתה בהליך פשוט אותו יוכלו להציג לחברי הבורסה לצורך חישוב רווח ההון וניכוי המס במקור.  

לאור הניסיון שנצבר לאורך השנים, סבורים ברשות המיסים, כי פרסום המסלול החדש ייתן ודאות לצורך ניכוי המס במקור, יקצר את משך הטיפול בבקשות ויפחית את החיכוך של הנישום מול רשות המיסים.

 

רשות המיסים הליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד