כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הנגיף מתבסס"

אבעבועות הקוף: נשים בהריון וילדים פגיעים יותר 

ארגון הבריאות העולמי קרא ביום רביעי לפקידי בריאות הציבור לעשות כל שביכולתם כדי למנוע "העברה מתמשכת" של זיהומי אבעבועות הקוף לפני שיגיע לקבוצות פגיעות. "אני מודאג מהעברה מתמשכת כי זה מצביע על כך שהנגיף מתבסס"

אבעבועות הקוף: נשים בהריון וילדים פגיעים יותר 
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

כשההתפרצות של נגיף אבעבועות הקוף גדלה לכ-4,700 מקרים, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי הוא מהווה סכנה לקבוצות בסיכון גבוה. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי לא קבע כי זה מצב חירום. היום (חמישי) הודיע הארגון, כי ילדים ונשים בהריון נמצאים בסיכון גדול יותר מאחרים.

ארגון הבריאות העולמי קרא לפקידי בריאות הציבור לעשות כל שביכולתם כדי למנוע "העברה מתמשכת" של זיהומי אבעבועות הקוף לפני שיגיעו לקבוצות פגיעות. "אני מודאג מהעברה מתמשכת כי זה מצביע על כך שהנגיף מתבסס והוא עלול לעבור לקבוצות בסיכון גבוה כולל ילדים, ונשים הרות", כך אמר ראש ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום ג'ברייסוס בז'נבה.

נכון ל-28 ביוני, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן מנה יותר מ-4,700 מקרים במדינות שבהן לא התרחשו התפרצויות קודמות של אבעבועות הקופים. בנוסף, היו כ-60 מקרים במדינות אפריקה שראו גלים של הנגיף בעבר, ארגון הבריאות העולמי דיווח על יותר מ-1,500 מקרים חשודים ממדינות אלו בתחילת יוני.

בשבוע שעבר, הרוב בוועדת חירום של מומחים הצביע נגד הכרזת "מצב חירום לבריאות הציבור של דאגה בינלאומית", שתהיה רמת הכוננות הגבוהה ביותר של ארגון הבריאות העולמי. רמת הכוננות הגבוהה הייתה בשימוש רק שש פעמים, והיא חלה כעת על מגפת הקורונה.

למרות שהוועדה הצביעה נגד הכרזת מצב חירום, זה לא הותיר ספק שהמצב חמור, אמר טדרוס. אחד עשר מהמומחים היו נגד הכרזת מצב חירום, בעוד ששלושה היו בעד, הוא הוסיף "הם יעצו שעלי לכנס אותם מחדש במהירות בהתבסס על המצב המתפתח, וזה מה שאעשה", אמר טדרוס.

אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית מדבקת. התסמינים כוללים חום ופריחה. הרופאים אמרו שרוב החולים מחלימים ממנו, אם כי זה יכול לגרום לנזק מתמשך.

אבעבועות הקופים ארגון הבריאות העולמי הריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד