כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ארבעה הרוגים ו-30 פצועים בתאונת אוטובוס בכביש 6

תאונה קשה בדרום: אוטובוס קו 337 מראשל"צ לבאר שבע התנגש במשאית זבל בכביש 6 • ארבעה הרוגים, שלושה פצועים קשה • "הנפגעים שכבו על הכביש כמו בשדה קרב" • תמונות

צילום: אדר יהלום
צילום: אדר יהלום



תאונה קשה בדרום: אוטובוס קו 337 מראשון לציון לבאר שבע של חברת 'מוטרופלין', שעשה דרכו כשהוא עמוס בנוסעים, התנגש במשאית זבל סמוך לשעה 13:00 בצהריים בכביש 6, באזור מחלף שורק לכיוון דרום.

על פי החשד, משאית ככל הנראה עמדה בשוליים הימניים. האוטובוס שנסע בנתיב הימני שפשף את צידו במשאית. דורון נעים, עד ראייה לתאונת הדרכים, אמר בראיון לגלי צה"ל: "החלק האחורי של המשאית התהפך ופגע באוטובוס בצדו הימני".

במגן דוד אדום הכריזו מיד על אירוע רב נפגעים, וכעבור דקות נמסר כי בזירת התאונה ישנם הרוגים וכי במקום מספר רב של פצועים.

ראובן רובי, מתנדב זק"א, סיפר: "הייתי בנסיעה על כביש 6 לכיוון דרום, שמעתי בקשר המבצעי של זק"א על תאונה קשה מספר ק"מ לפני. כשהגעתי למקום, המראות היו קשים. מיד עדכנתי את המוקד שמדובר באירוע רב נפגעים עם מספר הרוגים.

"כוננים של מד"א, זק"א והצלה הגיעו תוך דקות ספורות לתאונה והתחלנו לחלץ את הנוסעים דרך החלונות שהיו מנופצים לגמרי".

יוסי לנדאו, קמב"צ זק"א לכיש, אמר: "מדובר בתאונה מזעזעת. הנפגעים שכבו על הכביש כמו בשדה קרב. מסוק צבאי שנחת על הכביש בנתיב הנגדי פינה את הפצועים קשה לבית החולים. לאחר שסיימנו לטפל ולפנות את הנפגעים מזירת התאונה, עברנו לטפל בארבעת ההרוגים. צוות מתוגבר של זק"א דאגו להעביר את כל הממצאים לקבורה".

מדוברות 'איחוד הצלה' נמסר: "מדובר בתאונה עם מעורבות אוטובוס של 'מטרופולין' ומשאית זבל. כתוצאה מהתאונה המשאית התהפכה. ארבעה מנוסעי האוטובוס נהרגו, כ-20 נוסעים נפצעו בדרגות פציעה שונות חלקם עדיין לכודים. שניים במצב קשה. נהג המשאית נפגע קל".

מסוק של 669 גם הוזנק למקום.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, שהגיע לזירה ועקב מקרוב אחר פעילות כוחות מד"א בשטח התאונה: "כבכל אירוע מסוג זה הגיעו בתוך זמן קצר כוחות רבים של מד"א לזירת התאונה, שלא כמו באירועים אחרים נתקלו חלק מהכוחות בעשרות רכבים פרטים של סקרנים ושל אזרחים שעצרו את רכבים בשולי הכביש וחסמו את הגישה לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ של מד"א, לניידות המשטרה ולרכבי הכיבוי, לאור זאת נאלצו הכוחות להשקיע זמן יקר ומאמצים רבים בפינוי הרכבים על מנת שיוכלו להגיש עזרה לנפגעי התאונה. אין ספק שאילו מד"א היה נדרש לטפל במקום ולפנות מספר גדול יותר של נפגעים, במצב שכזה הייתה נגרמת תקלה והיו עלולים להגבות חיי אדם. אני קורא לציבור להימנע מלחסום את נתיבי החירום של כוחות ההצלה שכן חסימת נתיבים אלה עלולה לעלות בחיי אדם".

סך הכל טופלו כ-30 נפגעים: ארבעה הרוגים, שלושה פצועים במצב קשה, והשאר במצב בינוני וקל.

14 נפגעים פונו לבתי החולים: לבית החולים ברזילי - 8 קל ואחד בינוני. קפלן - כבן 30 במצב קשה. מסוק צבאי פינה שניים במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם. מסוק מד"א דרום פינה שניים במצב בינוני לבית החולים איכילוב.

דוברת בית החולים הדסה מוסרת: "לבית החולים הגיעו שני פצועים מהתאונה בכביש 6. הפצועים הגיעו במסוק צבאי. מצבם של הפצועים הוגדר קשה. בדקות אלו הם עוברים ייצוב ראשוני והערכה לגבי פגיעותיהם להמשך טיפול".

צילום: אדר יהלום





צילום: משה מזרחי - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

















מתנדבי זק"א עוסקים במלאכת הקודש









צילום: היחידה האווירית של משטרת ישראל



הרודים אוטובוס משאית כביש 6

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד