ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עסקים כרגיל

פוטין מאיים על העולם ומכחיש את תקיפת הקניון

פוטין מתעקש כי לא אכפת לו אם השכנות פינלנד ושוודיה יצטרפו לנאט"ו "אין שום דבר שיכול להפריע לנו בהצטרפות שוודיה ופינלנד לנאט"ו". אבל הוא התבטא נגד "שאיפותיה האימפריאליות". הוא גם הכחיש שצבאו תקף את הקניון באוקראינה שהרג 18 אזרחים. את הדברים אמר בנאום באשגבאט, בירת טורקמניסטן

פוטין מאיים על העולם ומכחיש את תקיפת הקניון
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי אין לו בעיה עם הצטרפותן של השכנות פינלנד ושוודיה לנאט"ו, ובמקביל גינה את "השאיפות האימפריאליות" של הברית ואת ההצעה לטעון "עליונות". פוטין דיבר אתמול עם עיתונאים בבירת טורקמניסטן, אשגבאט, לשם הגיע לרגל ועידה אזורית. "אין שום דבר שיכול להפריע לנו בהצטרפות שוודיה ופינלנד לנאט"ו, אם פינלנד ושבדיה ירצו, הן יכולות להצטרף, זה תלוי בהן. הן יכולות להצטרף למה שהן רוצות", אמר.

עם זאת איים: "אם יפרסו שם כוחות צבא ותשתיות צבאיות, נהיה מחויבים להגיב באופן סימטרי ולהעלות את אותם איומים על אותם שטחים שבהם התעוררו איומים עבורנו". פוטין טען כי "מנהיגי מדינות נאט"ו רוצים לטעון את עליונותם, את שאיפותיהם האימפריאליות, הברית האטלנטית ומעל לכל ארה"ב נזקקו מזמן לאויב חיצוני שסביבו יוכלו לאחד את בעלות בריתם", אמר פוטין.

"איראן לא הייתה טובה לזה, איראן נתנה להם את ההזדמנות הזאת לאסוף את כל העולם סביבם". פוטין המעיט באנטגוניזם שלו כלפי שתי השכנות הנורדיות שבאופן מסורתי היו מדינות ניטרליות, בעיקר כדי לא להתגרות ברוסיה. "אין לנו בעיות עם שוודיה ופינלנד כמו שיש לנו עם אוקראינה", אמר פוטין במסיבת העיתונאים.

"אין לנו הבדלים טריטוריאליים, אבל הם צריכים להבין שהם לא התמודדו עם שום איומים לפני זה" אמר. סביר להניח ששוודיה ופינלנד לא רואות זאת כך, שתיהן החליטו להגיש בקשה להצטרף לנאט"ו לאחר שרוסיה פתחה בפלישה צבאית לאוקראינה הפרו-מערבית ב-24 בפברואר.

פוטין הזהיר את שכניו הסקנדינביות, שאם תקבלנה בברכה חיילי נאט"ו ותשתיות צבאיות לשטחם, רוסיה תגיב. הוא אמר כי ארצו תצטרך "ליצור את אותם איומים לשטח שממנו נוצרים איומים עלינו, מה הם לא מבינים? שאל פוטין, הכול היה בסדר בינינו, ועכשיו יהיו מתחים".

פוטין הגיע לטורקמניסטן לפסגה של מנהיגים מאזרבייג'ן, איראן, קזחסטן וטורקמניסטן, כדי לדון ב"נושאים אקטואליים של שיתוף פעולה בים הכספי". פוטין אמר כי מטרותיו באוקראינה לא השתנו מאז תחילת המלחמה". הוא טען כי הם "שחררו את חבל הדונבאס" הוא לא הזכיר את מטרותיו המוצהרות המקוריות "לפירוק" ו"דה-נאציפיקציה" של אוקראינה.

הוא הכחיש כי רוסיה התאימה את האסטרטגיה שלה לאחר שלא הצליחה להשתלט על קייב. "כפי שאתה יכול לראות, הכוחות נעים ומגיעים למטרות שנקבעו להם, הכול מתנהל לפי התוכנית", אמר פוטין.

פוטין גם הכחיש אחריות לפגיעת הטילים בקניון קרמנצ'וק מוקדם יותר השבוע, שבה נהרגו לפחות 18 בני אדם, ועשרות נפצעו. "הצבא שלנו לא תוקף אף אתר תשתית אזרחי. יש לנו את כל היכולת לדעת מה נמצא איפה", הבהיר פוטין.

נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי גינה את פעולותיה של רוסיה כ"אחד מתקפות הטרור הנועזות ביותר בהיסטוריה האירופית". רוסיה האשימה את אוקראינה בבימוי המתקפה. איגור קונאשנקוב, דובר משרד ההגנה הרוסי, אמר כי צבאו ירה "מתקפה אווירית ברמת דיוק גבוהה לעבר האנגרים שבהם אוחסן תחמושת", ופיצוץ מאגרי הנשק הללו גרם לשריפה בקניון הסמוך, שלדבריו. היה ריק באותו הזמן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד