י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה התמודד לראשונה בחייו עם הקורונה

והשבוע בלייבל'ה: כל מה שהתרחש מאחורי הקלעים של כינוס המועצת החסידית שהתכנסה בירושלים; ראש העירייה שהגיע לאחל מזל טוב בחתונת האדמו"ר; חבר המועצה וראש הלשכה שתועדו צועדים בשעת ערב; וחבר המועצה שנצפה בשוק מחנה יהודה וגם, תיעוד מיוחד: ההובלה הייחודית לה זכה הכיסא של המקובל מירושלים

לייבל'ה התמודד לראשונה בחייו עם הקורונה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

דילייבל'ה סוף כל סוף, נדבק בקורונה. השבוע, לאחר שלא חש בטוב והיה מרותק למיטתו ולא נגע אפילו בסלולר, בעצת חבריו הטובים לייבל'ה נבדק בבדיקת 'אנטיגן' שנשארה לו מהילדים שהיו מביאים הביתה מבית הספר, והופססס יצא חיובי בשניות. לייבל'ה התקשר מיד ליאיר לוי מהזולה במאה שערים לידע אותו מיידית על המצב. לוי היה המום מהמידע והבטיח לעטות מסכה במיידי. 

דבר אחד היה ברור כי הקורונה כאן איתנו, ולהרבה מאוד זמן. אבל במצב הקיים היה זה זן מיוחד שלייבל'ה לא הכיר עד עתה. פרטים באישי. 

בעת ששכב במיטת חוליו  לייבל'ה הרהר בהישג הגדול של ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה לסייע בכל כוחו לחיידרים בעולם התורה. תוך כדי נזכר באחת הפרשיות שהיו בשנים האחרונות בעולם, בה עמדתו של האדמו"ר מבעלזא הייתה ייחודית.

אחד מעסקני היהדות החרדית, שעמד אז בחזית הלחץ הציבורי, אמר לאדמו"ר בתמיהה כי רואים תמיד שבעלזא שונים מכולם.

ענה לו האדמו"ר מיניה וביה: התכוונת שהם 'הראשונים' ולא 'שונים'.. ולא יסף. גם ללייבל'ה אין מה להוסיף אחרי שראה בחוש שכל העולם מחקה את מודל בעלזא בקורונה. מה שנקרא 'ויהי לפלא'.

מפה לשם, לייבל'ה פותח בקרוב דף חדש בחיים, כמובן שאין ברכה שרויה אלא בדבר הסמוי מן העין ואולי בעתיד לייבל'ה יחשוף.   

הדבר שכמובן הכי אהוב על לייבל'ה, הוא לקום בבוקר וללמוד את העיתונים. ביום שלישי קם לייבל'ה לקרוא את התנצלות של עיתון 'המודיע' על השמטת חלק מדברי האדמו"ר מויז'ניץ. למחרת, יום רביעי, קמנו לידיעה על חוק הקומה הכשרה שעבר בקריאה ראשונה בשליחות ש"ס. בעוד 'המודיע' דאגו לפרגן לש"ס ולדרעי והכניסו זאת בעמוד הראשון, בביטאון דגל התורה - יתד נאמן, בעמוד הראשון גם הופיעה הידיעה, ביחד עם ציטוטים מדברי ח"כ אורי מקלב.

בעמדת הסדרנים של הכנסת השבוע באמצע הדיונים על מועד פיזור הכנסת, היה ניתן לראות את ח"כ מיכאל מלכיאלי יושב בעמדתם עם הפלא, ומשם מטפל בכל הפניות הציבור של עמך בית ישראל.

הפוליטי שלנו ארי קלמן בכנסת נצפה לצד כתב המבשר בכנסת מאיר ברגר, מעבירים את העמדה החרדית בראיון ליאיר שרקי. ברגר טען 'עוד' בראיון לשרקי על השאלה האם החרדים ילכו עם ביבי גם שלא יביא 61. 

בזמן שידור הכתבה התכנסו בני העדה הדרוזית בחדרו של ח"כ פטין מולא מהליכוד וברקע, על המסך, הכתבה, וארי קלמן שהסביר בטוב טעם ודעת למה החרדים צריכים להתנתק מנתניהו. 

ומוישי רבר האיש והאגדה עזב השבוע הכול ונרתם למען הקמת בית מקדש מעט לתורה, בכל מקרה גם את הכנסת לא עזב ולייבל'ה ראה אותו עם יועץ ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - איקי כהן. 

מפה לשם, לייבל'ה הגיע לבית ועד הפועל של 'אגודת ישראל' ברחוב שומר הכותל בירושלים, ליד 'הדוידקה' ומלון המרכז; הפעם: כינוס המועצת החסידית. לייבל'ה ראה את יו"ר סיעת יהדות התורה החדש מיטיב את ה'גארטל' באימה וביראה בכדי להיכנס לפני ולפנים אצל מרנן האדמו"רים. 

לייבל'ה התקדם עוד קצת וראה את יוסי צימט, הצמוד של זייברט, מראה הודעה שהגיעה במהירות היישר למוטי בבצ'יק, שפיקד על כניסת הרבי מגור ונציג הסיעה החדש איש הגננות והסבא הנחמד יצחק גולדקנופף. 

לייבל'ה היה נרגש להשתתף בחתונה הגדולה של הנכד ה'ממשיך' ממודז'יץ, שנערכה בהיכלי מלכות. הוא שם לב שראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, הגיע לאחל מזל טוב לאדמו"ר ולעדכן אותו על התפתחות והתקדמות בניית בית המדרש המפואר של מודז'יץ בביתר עילית.

במעמד ה'מצוה טאנץ' ראה לייבל'ה את העסקן לבית מודז'יץ, הרב הערשי לרנר, כשהוא מגיש לאדמו"ר את ה'גארטל' לריקוד המיוחס. 

אפרופו חתונת מודז'יץ, בשבע ברכות בוטיק שנערך לנגידי החסידות בירושלים, ראה לייבל'ה, דקות אחדות לפני כניסת האדמו"ר מגור לשמחה, את הנגיד הצעיר ר' דוד פישל בתיאומים אחרונים מול האסטרטג הגוראי פנחס פלינקר. 

בזמן נאום הפרישה של נפתלי בנט נצפה ח"כ מאיר פרוש בתפילת מעריב בקנדה, במנין המצומצם של האדמו"ר מויז'ניץ מונטריאול לרפו"ש ושוהה במעונו של הנגיד ר' רפאל הרצוג. 

בשבע ברכות מצומצם שנערך לנכדת המשגיח רבי דן סגל עם בנו של מנכ"ל עזר מציון חיים פרוינד, ראה לייבל'ה את המשגיח מברך את היועץ החרדי אליהו ארנד העוסק בשליחות מיוחד באחד מפעילויות הקודש פרי יוזמתו של המשגיח.

את רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ראה לייבל'ה השבוע עם המשנה לראש העיר בני ברק יעקב זכריהו בשמחת הכנסת ספר תורה לבית מדרשו של אביו זכור ליעקב עדן, בבני ברק. 

צמרת חסידות באיאן חגגה השבוע ברביעי בערב סעודת ר"ח בשילוב מעמד סיום סדר מועד ע"י הרה"צ רבי יוסף בראייר בנו של הרבי והחברותא ידידו מוטי קליין, שנערך בביתו בעיר ביתר. לייבל'ה שלח ברכה מרחוק. 

חבר מועצת העיר דוד בלומנשטוק וראש לשכתו חיים מלר, נצפו צועדים ברחבת העירייה בשעת ערב, בסיום עוד יום עבודה של פניות ציבור וקבלת קהל - בהזמנות זו, ברכת מזל טוב שגורה לרל"ש חיים מלר להולדת בתו, ולעוזר אהרון רוזנטל לרגל הולדת בנו הבוקר.

צילום: שלמה הלפרין

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק עליה וקליטה שמואל מרציאנו, נצפה עם ראשי משלחת העיר רבאט שבמרוקו, שהגיעו למפגש ערים תאומות בעיריית ירושלים. לאחר דיון מעמיק, יצאו לצפות על מקום המקדש ממרפסת העירייה. 

את חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף, ראה לייבל'ה בקניות שישי שוק במחנה יהודה.

אפרופו ירושלים, עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר נצפה השבוע בחתונת בנו של המקובל רבי בניהו שמואלי כשהוא מתקבל בחביבות נפלאה ומיוחדת. 

לפני החתונה, ראה לייבל'ה את המוביל של הכיסא האדמו"רי של הרב שמואלי מסיע את הכיסא לעבר החתונה. 

ועדיין בירושלים, לייבל'ה שהגיע לכותל בשעת לילה מאוחרת ראה את ראש העיר אלעד ישראל פרוש יושב על הרצפה בקומזיץ מרגש עם בחורי ישיבת 'תורה לשמה' מבני ברק. 

ללייבל'ה היה נדמה השבוע שכבר הגיעו ימי בין המיצרים. לייבל'ה, שמנסה את מזלו בענף הנדל"ן, הגיע לבית שמש, שם פגש, איך לא, את המפיק האגדי נטע לוין ובעל המנגן והמלחין בנצי שטיין, חובשים כובעים של אתר בנייה בדרך ליזמות נדלני"ת. 

לייבל'ה הגיע השבוע במוצאי שבת לאירוע שבע ברכות המיוחד שנערך לחתן בני נפחא, מנכ"ל מגזין 'די וואך' בישראל, שנישא בשעה טובה בליל שישי שעבר באולמי רויאל, בחתונת ענק שטרם נראתה לבחור חסידי. בשמחה הרטיט מוטי ויזל, שגרם לכולם לבכות בחופה, לצד יענקי היל שנתן עבודה. 

בשבע ברכות במוצ"ש שנערך על טהרת החלבי, בבית הכנסת העתיק במוצא, הגיעו המונים. החברים שם שמעו שיעור מאחד מאנשי התקשורת על ההבדל המדויק בין תולדות אהרן לתולדות אברהם יצחק והמסתעף. 

על הקטע המוזיקלי הופקד כוכב הזמר החסידי יואלי דויודוביץ, שנתן הופעה כמו שרק הוא יודע והרקיד את המשתתפים זמן רב. 

גם הקומזיצר החסידי דודי אייזנשטיין נתן הופעה יחד עם הקלידן שמוליק סוכות. 

מי שהפיק את השמחה היה המפיק אייזיק שטיין מ'שחקים הפקות' שנתן הפקה יוקרתית מכל הלב, בכל זאת לא כולם יכולים לאכול במוצ"ש, אבל אף אחד לא נשאר רעב גם בשעת לילה מאוחרת זו. 

ומשבע ברכות לשבע ברכות, בשבע ברכות שערך מנכ"ל מוסדות נהורא דאורייתא וישיבת תפארת לוי הגדולה באלעד הרב דוד אגאי לבנו של הגאון הרב משה הלוי ראש ישיבות תפארת לוי נצפו השניים משוחחים על המפץ הגדול ברישום השנה. על ההפקה של השמחה היה השף איציק חזן - פרימרי.

בליל שישי שעבר, אחרי שהרקידו 5 שעות ברצף בחתונה הגדולה לבנו של הגרש"ב סורצקין בבני ברק, פגש לייבל'ה את 'מלכות' זאנויל, וארל'ה סמט באחד הטשונטיות בבני ברק מרגיעים את רעבונם.

בחתונת בתו של הגראמאר ישראל אדלר פגש לייבל'ה את האדמו"ר דוד אבוחצירא ואת זאנוויל וינברגר מסתודדים. לייבל'ה הצליח לשמוע את ר' דוד אומר לזאנויל שימשיך לקדש שם שמים.

את אברימי גולדשטיין ממלכות ראה לייבל'ה מתברך מהמשגיח רבי דן סגל לאחר שהופיעו בשמחה משפחתית של המשגיח.

המלחין האגדי אנשי פרידמן (כרובים עליונים הדיסק של אברהם מרדכי שוורץ הם פרי לחניו) נצפה משוחח עם מלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד בשכונת ויליאמסבורג.

כזה דיון משפטי עוד לא ראיתם: השבוע התנהל דיון משפטי בבית משפט השלום בתל אביב, כשהתובע, עו"ד בנימין ארביב, סיים את הדיון הקשוח באיחולי מזל טוב לנציג הנתבעת, עו"ד נועם פרץ המייצג את עיריית בני ברק, לרגל יום הולדתו. הקלדנית הנרגשת הסתבכה והחליפה בין הצדדים ולבית המשפט לא נותר אלא לאחל מזל טוב.

מחוץ לאולם המשפט, נעמדו השניים לסלפי חגיגי.

הצלם נפתלי לרר שהמריא יחד עם אביו לתפוח הגדול, חבש לראשונה על ראשו כובע, מאז הסיר את הכובע העגול שחבש בבר מצווה. לרר סיפר למקורביו כי בא לצלם את הרבי מויז'ניץ שהגיע לארה"ב, הבין כי אין כניסה ללא כובע לראשו, ומהר מאוד אחד החסידים דאג לו לכובע וחליפה והתמונה כמובן פנטסטית.

הצלם שלומי כהן כובד השבוע בכתיבת אות בספר תורה שהוכנס בעיר ביתר עילית לעילוי נשמת אחד מקדושי מירון.

הצלם אברומי ברגר שחזר לניו יורק, הלך לפני ג' תמוז להעתיר בתפילה בציונו של הרבי מחב"ד. 

גם את מייסד 'עדכוני חב"ד' ר' חיים שאול נוישטט האגדי ראה לייבל'ה שהשכים לתפילה באוהל לפני ההילולא ה - 28 של הרבי.

הרב יעקב ביבלה מנכ"ל רשת ספרי אור החיים וכובעי בלומנטי והרב שאול נוסבוים מנהל הרשת נצפו בבר מצווה של הילד המיוחד שאולי שיליץ בן המחנך ואיש החסד א.נ שיליץ מחבר הספר והנער איתי.

יאיר פרבר בנו של כתב החוץ שלנו יענקי פרבר, חגג מסיבת חומש בחיידר 'דרך אמונה' בבני ברק. יאיר מסר ללייבל'ה שזה "החיידר הכי טוב בעולם, והמנהל משקיע מאד בתלמידים".

היסטוריה בעולם הכשרות: גוף כשרות חדש שנפתח בתקופה האחרונה, בראשותו של הרב חיים הורביץ, רבה של שכונת צהלה בת"א, ובניהולו של איש העסקים אוריאל פרידמן, החל לפעול בימים אלו. השבוע הצטרפה חופשה נוספת שתיערך בקיץ הקרוב תחת הכשרות החדשה.

בסיום מעמד טקס הוקרה והענקת תעודות סמיכה 'יורה יורה', לעשרות אברכי רשת הכוללים 'יחוה דעת' בנשיאות הגר"ד יוסף, נערך 'זיץ' סוחף אל תוך הלילה. האדמו"ר מברדיטשוב הגיע למקום והצטרף לשירת הקהל והקינוחים המפנקים.

כוכב הרשת איתמר קירשבוים נצפה כשהוא מקבל ברכה מראש ישיבת שכר שכיר, הגאון רבי אריה לוי, חבר מועצת גדולי התורה, בחתונה שהתקיימה במודיעין עילית.

אפרופו ישיבת שכר שכיר, השבוע שלחה הישיבה מגש פירות ענק לשמחת בר המצווה לבניו התאומים של הגאון הצדיק רבי ישראל אברג'ל שהתקיימה השבוע בנתיבות. 

לפינת המזל טובים השבועית

האדמו"ר משאץ אשדוד שימש סנדק בשמחת הברית השבוע לבנו השני של איש התקשרת יוסי שטארק, שנערכה בבית מדרשו של האדמו"ר. לאחר מכן נערך מעמד 'לחיים' מרגש, מספר ימים לפני חתונת בתו של הרבי עם החתן החשוב כמר חיים יצחק וייס בנו של אב"ד ווערבוי. 

הגאון רבי דוד לאו הרב הראשי לישראל מברך השבוע את אברהם משה ווייטמאן בנו של דוד ווייטמאן יו"ר ארגון בלב אחד ומייסד מוסדות קרעסטיר רמת שלמה. 

ברכת מזל טוב למזכ"ל אגו"י ומ"מ ראש העיר בני ברק חנוך זייברט לרגל שמחת הולדת הנכדהף בת לבנו ישראל גזבר אגו"י. 

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בית שמש אברהם נחמן פרנקל להולדת ביתו בשעה טובה ומוצלחת. הקידושא רבא התקיים. בבית הכנסת "תפארת יעקב" ברמת בית שמש ג'2 בהשתתפות קהל רב.

ברכת מזל טוב לאפרים ליבוביץ סמנכ"ל 'קרן השביעית' ומחשובי חסידי ויז'ניץ ממונסי לרגל שמחת הבר מצווה לבנו. 

ברכת מזל טוב להרה"ח דוד מרגלי יו"ר מאקאווא העולמי ונאמן ביתם של גדולי ישראל לרגל השמחה הגדולה במעונו בנישואי בנו השבוע באולמי 'היכלי מלכות' לשם הגיעו עשרות אדמו"רים ורבנים. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד