י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יו"ר מועצת שומרון: לא לסכסך אותנו עם החרדים

יו"ר מועצת שומרון, גרשון מסיקה, מגיב לטענה כי ההתנחלויות קיבלו הטבה על חשבון הערים החרדיות: "דמגוגיה זולה של מי שמנסה לסכסך בין הציבור החרדי והציוני-דתי"

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

"הטענה כי ההתנחלויות קיבלו הטבה על חשבון הערים החרדיות היא דמגוגיה זולה של מי שמנסה שוב ושוב להביא לסכסוך מתמשך בין הציבור החרדי לציוני דתי" - כך מתבטא גרשון מסיקה, ראש מועצה איזורית שומרון בתגובה לפרסום 'הארץ'.

מפת היישובים באזורי עדיפות לאומית תאושר הבוקר (א') בממשלה, עם תוספת של התנחלויות אך ללא ביתר-עילית וחריש, כך דיווח עיתון 'הארץ'.

בשנת 2009, לראשונה, אישרה הממשלה את רשימת אזורי העדיפות הלאומית, אשר היישובים הנכללים בה זכאים להטבות ממשלתיות במספר תחומים, בהם התשתיות, החינוך, התרבות והביטחון.

על פי הדיווח, ההתנחלויות נוספו לרשימת 'אזור עדיפות לאומית' על חשבון הערים החרדיות, ביתר עילית וחריש (שתוכננה להיות עיר חרדית).

עוד בנושא:
מכה לחרדים • מפת עדיפות לאומית חדשה: ביתר-עילית וחריש בחוץ
הח"כים החרדים זועמים: "בנט ולפיד לא נחים"
פרוש: "הפגיעה בחריש וביתר - פשע של ממשלת הזדון"


מסיקה: "מי שיבדוק את הנתונים יגלה שהורידו מהרשימה לא פחות מ 3 התנחלויות אם לא יותר, התנחלויות העומדות בקו החזית ונמצאות שם בשליחות המדינה. בנוסף, ההטבה לכאורה הקרויה אזור עדיפות לאומית טומנת בחובה מעט מאוד יחסית למה שהציבור סבור שמתקבל בעדו. אין להגדרה הזו משמעויות בהטבות בחינוך או בתרבות ואף לא במס הכנסה. מדובר בהגדרה שהיא כמעט תיאורטית. עם זאת אנו רואים חשיבות ביישובים החרדים בוודאי בביתר עלית היושבת גם היא ביהודה ושומרון ונשמח אם ייכנסו גם הם לרשימת היישובים בעדיפות לאומית".

"ביתר עלית עצמה היא התנחלות כך שלהציג כאן מאבק בין התנחלויות לערים חרדיות היא פשוט דמגוגיה. אגב הרבה מאוד מההתנחלויות הורדו מרמה א' לב' וגם זו פגיעה בהתנחלויות".
מסיקה תגובה התנחלויות ערים חרדיות טענה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד