י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה הזמן להיות מלוכדים"

יולי אדלשטיין מסיר את מועמדותו לראשות הליכוד

הליכוד מתלכד לקראת מערכת הבחירות. ח"כ יולי אדלשטיין שהצהיר לפני כמה חודשים כי יתמודד על ראשות הליכוד מול בנימין נתניהו, מודיע הערב על הסרת מועמדותו ויתכן כי לא יימצא מתמודד מולו בפריימריז

יולי אדלשטיין מסיר את מועמדותו לראשות הליכוד
נתניהו ואדלשטיין במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין מ'הליכוד', הודיע הערב (חמישי) על הסרת מועמדותו לראשות 'הליכוד', למרות הצהרתו בעבר כי יתמודד בפריימריז מול בנימין נתניהו וינסה להדיחו.

בהודעה ששיגר לתומכיו כתב אדלשטיין: "תנועת הליכוד היא הבית שלי. בכל דרך בה הלכתי, תמיד העמדתי את תנועת הליכוד בראש מעייני. הליכוד מחבר את רעיון ארץ ישראל השלמה, מחבר אנשים מכל המגזרים, מחבר מגוון דעות ורעיונות – הליכוד הוא של כולנו ויחד נתקן את מחדליה של ממשלת לפיד בנט בכלכלה, בחינוך, בתחבורה, בבריאות ובביטחון".

לדבריו, "כל החלטה שלקחתי נבעה מתוך מטרה לקדם את הערכים הללו ומתוך האמונה כי הליכוד והמחנה הלאומי הם אלה שצריכים להנהיג את מדינת ישראל. כעת, כשאנחנו ניצבים בפני מערכת בחירות קריטית למדינת ישראל אינני יכול לגרור את תנועת הליכוד לעימות בשורותיה ולכן החלטתי להסיר את מועמדותי לראשות המפלגה בבחירות הקרובות".

נתניהו וחלק מחברי 'הליכוד' היום במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

עוד הוסיף אדלשטיין ואמר, "החלטתי זו נובעת מהרצון לליכוד השורות ולניצחון. במערכת הבחירות הנוכחית נעשה שינוי ונפעל אחרת. הדרך בה נצעד להשיג את מטרתנו תהיה חשובה ומשמעותית - ננצח ברגישות, בנחישות ובחוכמה".

לסיום קרא לחבריו: "זה הזמן להיות מלוכדים, כמשמעות שם מפלגתנו. יחד עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אוביל לניצחון המחנה הלאומי בבחירות ולהקמת ממשלת ימין על מלא".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בירך את ח"כ יולי אדלשטיין על החלטתו ואמר: "אני בטוח שנעבוד יחד, כפי שעשינו בעבר, יחד עם כל חברי המפלגה למען ניצחון הליכוד ולמען ניצחון גדול למדינת ישראל".

אדלשטיין הודיע בראיון טלוויזיוני כי יתמודד על ראשות הליכוד

בראיון שהעניק ב-11.10.2021 למהדורה המרכזית ב'חדשות 12', הצהיר השר לשעבר אדלשטיין: "החלטתי להתמודד לראשות התנועה" והסביר "ארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה. היו כבר סקרים. הבחירה האמיתית של מתפקדי הליכוד היא לא ביני לבין נתניהו. היא ביני לבין לפיד. עם נתניהו לא הצלחנו ארבע פעמים. למה שנצליח בפעם החמישית? גם בסקרים המחמיאים אנחנו לא מגיעים ל-61 מנדטים".

עוד אמר אדלשטיין באותו ראיון: "נתניהו היה ראש ממשלה עם הישגים רבים. העובדות מדברות בעד עצמן - ארבע פעמים אין ממשלה בראשות הליכוד. צריך להסיק את המסקנות. צריך להחליף דיסקט. ההתמודדות לא ביני לבין נתניהו אלא ביני לבין לפיד והממשלה הנוכחית שהיא מסוכנת ומנוהלת בידי מרצ", כך אמר אז כארבעה חודשים לאחר הקמת ממשלת בנט-לפיד-עבאס.

"הבוחרים רצו אותנו. צו המצפון שלי להתמודד. לא אזרוק בוץ מול המתמודדים. אחרי שאבחר תהיה תחושה אצל כל אחד מחברי התנועה שאנו ביחד, לא שלטון יחיד. שמח שנשארתי נאמן לערכים שלי. לאסוף 61 חתימות או לפרוש עם כמה חברים זאת לא הדרך שלי. נתניהו מכיר את הכוונות שלי, אני דורש לקיים פריימריז בהקדם". כך אמר אדלשטיין באותו ראיון.

 

פריימריז לראשות הליכוד יולי אדלשטיין בנימין נתניהו מפלגת הליכוד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד