ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרביץ תורה והעמיד תלמידים

הכהן המיוחס שפדה את צאצאי הרבי הלך לעולמו

הרה"צ רבי משה נחמן הכהן כהנא זצ"ל, מפארי חשובי רבני חסידות בעלזא ובנו של הרבי מספינקא ירושלים זצ"ל הסתלק לבית עולמו בגיל 79. היה כהן מיוחס ולבקשת הרבי מבעלזא שימש ככהן פודה במעמדי פדיון הבן לצאצאיו. הלוויתו הערב משמגר להר הזיתים 

הכהן המיוחס שפדה את צאצאי הרבי הלך לעולמו
הרה"צ רבי משה נחמן הכהן כהנא זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבשורה על פטירתו של הרה"צ רבי משה נחמן הכהן כהנא זצ"ל, מפארי חשובי רבני חסידות בעלזא שהסתלק לבית עולמו בגיל 79. 

רבי משה נחמן זצ"ל נולד בארץ הקודש בכ"ד טבת תש"ג, לאביו האדמו"ר רבי יוסף מאיר כהנא זצ"ל מספינקא, ולאמו מרת מלכה ע"ה, בת האדמו"ר מהוסאקוב זצ"ל. היה צאצא של גדולי עולם החסידות בעל ה'נועם אלימלך' מליזענסק זי"ע, של רבי מאיר מפרמישלאן זי"ע, של המגידים מקוז'ניץ ומזידיטשוב ועוד.

בבחרותו למד בישיבת בעלזא בירושלים והיה תלמיד חכם וגאון עצום. לאחר נישואיו עם זוג' תבלחט"א בת הרה"ח ר' ישראל יעקב קראוס ז"ל, מזקני וחשובי חסידי ויז'ניץ בפתח תקווה, בתחילה היה מגיד שיעור בישיבה קטנה דחסידי בעלזא בבני ברק והיה נוסע מירושלים כל יום. מאוחר יותר  כיהן כמגיד שיעור רבות בשנים בישיבה דחסידי בעלזא בירושלים, היה מסור לתלמידים המיוחדים בכלל ובפרט, היה מוסר שיעורים ב'נתיבות' וב'קצות החושן' בידיעה עמוקה ובסברא ישרה, והיה מסביר לתלמידים בטוב טעם, היה הצנע לכת ושפל ברך גדול עד מאוד על אף ייחוסו הגדול.

היה דבוק בלו"נ לרבותיו מבעלזא והיה מגיע במסירות נפש להשתתף בתפילות ועריכת הטישים אצל יבלחט"א האדמו"ר מבעלזא שליט"א, בשנים האחרונות סבל ייסורים קשים ורבים, תמיד היה מודה לה' על כל יום שחי ויכול לעבוד את ה'.

היה מגיע לארה"ב בכדי לזכות את כלל ישראל כשהיה במצוקת הפרנסה ותמיד שאיפות שלו היה להתקבץ עם תלמידים ולשנות בתורה כבימי נעורים והיה מראה פנים יפות וחביבות לתלמידיו כאילו הם בניו.

היה כהן מיוחס שדעתו יפה ובשמחת הפדיון הבן לצאצאי הרבי מבעלזא כיהן ככהן בגלל היותו כהן מיוחד ומיוחס וזאת לבקשתו של הרבי מבעלזא. 

זכה לדור ישרים תלמידי חכמים בני רבנן בעלי מידות ואנשי אמת. להבלחט"א, הרב ר' יצחק אייזיק מבני ברק - חתן האדמו"ר מראחוב זצ"ל, הרב מרדכי דוד - האדמו"ר מבולחוב בבית שמש, הרב ר' אהרן מגבעת זאב, והרב ר' יוסף מאיר מקרית טאהש בקנדה. חתניו: הבעל מנגן ר' יוסף משה כהנא, הרב יעקב דוד ברנשטיין, הרב מליטשיק והרב אברהם פינק. 

הלווייתו תצא הערב בשעה 22:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא ודרך בית המדרש ספינקא ברחוב סלנט, לחלקת ספינקא בהר הזיתים, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ספינקא ירושלים חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד