י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כמו בסרט

אימה בטורקיה: 7 חשודים בתכנון פיגוע נגד ישראלים

שבעה מתוך שמונת חברי חוליית החיסול האיראנים שנעצרו בטורקיה הובאו לבית המשפט להארכת מעצר. נתפסו אמצעי לחימה שעלולים היו לשמש לרצח | השבעה הובאו לדיון תחת אבטחה כבדה

אימה בטורקיה: 7 חשודים בתכנון פיגוע נגד ישראלים
הארכת מעצר של אחד החשודים צילום: משטרת טורקיה

חקירתם של שמונה חשודים, שנתפסו בזמן שהתכוננו לרצוח ישראלים בטורקיה מטעם המודיעין האיראני, הושלמה, והם הובאו להארכת מעצר. הם נעצרו ב-16 ביוני על ידי הביון הטורקי ומשטרת איסטנבול. כמו כן נתפסו אמצעי לחימה שעלולים היו לשמש לרצח.

שבעת העצורים הובאו היום (חמישי) לדיון עם אבטחה מאד חזקה, כך דיווחו כלי תקשורת בטורקיה. על פי הדיווח בטורקיה, מעצרה של חוליית החיסול מנעה ברגע האחרון "שתי התקפות מתוכננות נגד ישראלים בטורקיה".

עוד דווח, כי היעד הראשון של חברי החוליה היה אישיות דיפלומטית ומשפחתו, כמו כן דווח כי היעד השני של צוות החיסול היתה קבוצות תיירים ישראלים. הישראלים שהו באותו מלון שם גם שהתה חוליית החיסול. בתקשורת הטורקית ציינו כי הישראלים שהיו על הכוונת של איראן, הוזהרו על ידי המוסד ונשלחו לארץ חסרה "כמו בסרט".

על פי הדיווח בטורקיה, האיראנים תכננו לרצוח ישראלים כנקמה על חיסולים של בכירים במשמרות המהפכה, החיסולים מיוחסים לישראל שמצידה מעולם לא הודתה בכך. דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, תיאר את טענות ישראל כ"מגוחכות" וטען כי "מטרת ישראל היא לשבש את היחסים בין אנקרה לטהרן.

טורקיה איראן איסטנבול משמרות המהפכה ישראלים בחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד