י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השיחות נכשלות

הסיכוי להחייאת הסכם הגרעין עם איראן - גרוע

הסיכויים להחיות את הסכם הגרעין עם איראן משנת 2015 גרועים יותר לאחר ששיחות עקיפות בין ארה"ב לאיראן, בדוחא בירת קטאר, הסתיימו ללא התקדמות | בריטניה, צרפת וגרמניה קראו לאיראן להפסיק את ההסלמה הגרעינית שלה ולחזור לשיתוף פעולה מלא עם סבא"א

הסיכוי להחייאת הסכם הגרעין עם איראן - גרוע
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

בכיר אמריקאי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס ביום חמישי, כי "הסיכויים להסכם גרעין לאחר השיחות העקיפות בדוחא, גרועים יותר ממה שהיו לפני השיחות בדוחא והם יחמירו מיום ליום", אמר הבכיר בעילום שם. "אפשר לתאר את דוחא במקרה הטוב כדריכה במים, (אין התקדמות) ובמקרה הרע צעד לאחור".

לאחר הפסקה במרץ בסבב שיחות הגרעין בווינה שנמשכו 11 חודשים, ביקר ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, בטהראן ב-25 ביוני וארגן את השיחות בקטאר. בינתיים בריטניה, צרפת וגרמניה קראו לאיראן להפסיק את ההסלמה הגרעינית שלה, לחזור לשיתוף פעולה מלא עם סבא"א ולקחת את ההצעה שעל השולחן ללא דיחוי נוסף.

הם גם גינו את "השיגור הפרובוקטיבי" מאיראן של רקטת הלוויין 'זולפקאר', שיכולה להיות מסוגלת לסחוב נשק גרעיני ויכולה לשמש לבניית טילים בליסטיים ארוכי טווח ובין-יבשתיים. "אנו מגנים בחריפות את המשך פעילותה מערערת היציבות של איראן באזור וקוראים לאיראן להפסיק את כל פעילות הטילים הבליסטיים והתפשטות שלא עולה בקנה אחד החלטות האו"ם" נמסר בהצהרה.

איראן וינה קטאר הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד