י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש מגרסאות מסוכנות

ארגון הבריאות העולמי: הקורונה מרימה ראש כמעט בכל מקום בעולם

מספר מקרי הקורונה החדשים עלה ב-18% בשבוע האחרון, עם יותר מ-4.1 מיליון מקרים שדווחו ברחבי העולם, העלייה השבועית הגדולה ביותר במקרי קורונה חדשים נראתה במזרח התיכון, שם הם עלו ב-47%, הזיהומים עלו בכ-32% באירופה ובדרום מזרח אסיה, ובכ-14% ביבשת אמריקה

ארגון הבריאות העולמי: הקורונה מרימה ראש כמעט בכל מקום בעולם
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ארגון הבריאות העולמי מסר בדו"ח השבועי האחרון שלו על מגיפת הקורונה, כי מספר מקרי המוות ברחבי העולם נותר דומה יחסית לשבוע הקודם.

כ-8,500 מקרי המוות הקשורים לקורונה דווחו בשלושה אזורים: מזרח התיכון, דרום מזרח אסיה ואמריקה. העלייה השבועית הגדולה ביותר במקרי קורונה חדשים נראתה במזרח התיכון, שם הם עלו ב-47%. על פי הדו"ח שפורסם בשעות הלילה המאוחרות שבין רביעי לחמישי דווח כי הזיהומים עלו בכ-32% באירופה ובדרום מזרח אסיה, ובכ-14% ביבשת אמריקה.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר שהמקרים נמצאים במגמת עלייה ב-110 מדינות, והם בעיקר מונעים על ידי גרסאות האומיקרון BA 4 ו-BA 5.

"המגיפה הזו משתנה, אבל היא לא נגמרה", אמר טדרוס השבוע במהלך תדרוך עיתונאים. הוא אמר שהיכולת לעקוב אחר האבולוציה הגנטית של נגיף הקורונה הייתה לא טובה, מכיוון שמדינות הרפו את מאמצי המעקב, הוא הזהיר כי גרסאות חדשות מתעוררות ועלולות להיות מסוכנות.

הוא קרא למדינות לחסן את האוכלוסיות הפגיעות ביותר שלהן, כולל עובדי בריאות ואנשים מעל גיל 60, והוסיף שמאות מיליונים נותרו לא מחוסנים ובסיכון למחלות קשות ולמוות. טדרוס אמר כי בעוד שיותר מ-1.2 מיליארד חיסונים נגד קורונה ניתנו ברחבי העולם, שיעור החיסונים הממוצע במדינות עניות הוא כ-13%. "אם מדינות עשירות מחסנות ילדים מגיל 6 חודשים ומתכננות לבצע סבבי חיסון נוספים, חייבים לעזור למדינות בעלות הכנסה נמוכה לחסן כדי להוריד את הסיכון הגבוה ביותר שלהן.

ארגון הבריאות העולמי קורונה חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד