י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שהואשמו בטרור

האיחוד האירופי מחדש את המימון של ארגונים פלסטינים

הנציבות האירופית השעתה בשנה שעברה מימון לשני ארגונים פלסטיניים על רקע טענה ישראלית כי הארגונים תומכים בטרור, האיחוד האירופי שלח מכתבים לארגון אל-חק, ולמרכז הפלסטיני לזכויות אדם, והודיע להם שהשעייתם למשך 13 חודשים הוסרה ללא תנאי ובתוקף מיידי

האיחוד האירופי מחדש את המימון של ארגונים פלסטינים
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

הנציבות האירופית השעתה בשנה שעברה מימון לשני ארגונים פלסטיניים, אתמול (חמישי) הודיע האיחוד האירופי כי המימון יוחזר מיידית.

האיחוד האירופי הודיע כי לאחר השעיה למשך שנה הקשורה להאשמות טרור, הוא החליט להחזיר את התמיכה. הרשות המבצעת של האיחוד האירופי שלחה לפני מספר ימים מכתבים לארגון אל-חק ולמרכז הפלסטיני לזכויות אדם (PCHR), והודיעה להם שהשעייתם למשך 13 חודשים הוסרה ללא תנאי ובתוקף מיידי.

הנציבות ציטטה את תוצאות הבדיקה שערך המשרד האירופי למניעת הונאה (OLAF), הם "לא מצאו חשדות לאי-סדרים ו/או הונאה" ו"לא מצאה עילה מספקת לפתוח בחקירה". ארגון אל-חק מסר בהצהרה ביום חמישי כי "יותר מ-13 חודשים לאחר שהוטלה השעיה שרירותית על מימון הפרויקט של אל-חק במימון האיחוד האירופי, הנציבות הסירה סוף סוף את ההשעיה המבישה הזו, שהייתה בלתי חוקית מההתחלה והתבססה על תעמולה ודיסאינפורמציה ישראלית".

כזכור באוקטובר שנה שעברה, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור. בהודעה שמסר משרד הביטחון שנה שעברה נכתב כי "הארגונים פועלים מטעם ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, וכי הם שימשו למימונו".

לטענת משרד הביטחון הארגונים קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בינלאומיים, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה, לדברי המשרד, הכספים שימשו את החזית עממית לשחרור פלסטין כדי לקדם פעילות טרור, לגייס פעילים ולשלם להם משכורות, ולשלם למשפחות אסירים ביטחוניים ומחבלים. לטענת משרד הביטחון, פעילים רבים של הארגון מועסקים באותם ארגונים "בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור".

רשות פלסטינית בני גנץ או"ם ארגוני טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד