י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פסגת מלחמה

שולץ הגרמני: "רוסיה שוב איום על אירופה"

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, אמר כי גרמניה פועלת להרחיב את היכולות הצבאיות שלה במהירות האפשרית לאור האיום של רוסיה על הסדר הבינלאומי | נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על תוספת של 800 מיליון דולר בנשק לאוקראינה, ואמר שהניצחון מול רוסיה הוא קריטי

שולץ הגרמני: "רוסיה שוב איום על אירופה"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

קנצלר גרמניה אמר בפסגת נאט"ו, כי "רוסיה שוב איום על אירופה, "המדיניות האגרסיבית שלה שוב איום על אירופה והברית", אמר שולץ בהתייחסו לפעולות האיבה של רוסיה במהלך המלחמה הקרה.

הקנצלר דיבר בתום פסגה בת שלושה ימים של מנהיגי נאט"ו במדריד, פסגה שהתמקדה בפלישת רוסיה לאוקראינה. "עבור גרמניה זה אומר שנמשיך להרחיב את הסיוע שלנו ביבשה, בים ובאוויר", אמר שולץ במסיבת עיתונאים.

לדבריו, גרמניה תחזיק לצמיתות קומנדו ימי אזורי בים הבלטי, אוגדת טנקים עם 15,000 חיילים, 60 מטוסים ו-20 יחידות ימיות. שולץ אמר כי אוקראינה תקבל תמיכה כל עוד יידרש כדי להגן על עצמה מפני רוסיה, עם זאת, הוא לא העריך כמה זמן זה עשוי להיות.

הקנצלר גם אמר שברלין תפתח את תהליך האישור של שבדיה ופינלנד להצטרפות לנאט"ו השבוע ותסיים אותו "מהר מאוד". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את הפסגה "היסטורית" ואמר שוושינגטון תספק בקרוב 800 מיליון דולר של נשק נוסף לאוקראינה. משלוח הנשק החדש הוא חלק מחבילת 40 מיליארד דולר של סיוע ביטחוני וכלכלי שהעביר הקונגרס האמריקאי בחודש שעבר. ביידן אמר כי היא תכלול "מערכת הגנה אווירית מתקדמת מערבית חדשה, יותר ארטילריה ותחמושת, מכ"מים נגד סוללות, תחמושת נוספת עבור מערכות רקטות שכבר נתנו לאוקראינה ועוד טילים שמגיעים גם ממדינות אחרות".

ביידן אמר עוד כי "כל סנטימטר" משטח נאט"ו יוגן, וכי אוקראינה תזכה לתמיכה במאבקה נגד רוסיה "כל זמן שיידרש". ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי בריטניה תעלה את יעד הוצאות הביטחון שלה מ-2% מהתמ"ג ל-2.5% עד 2030 והפציר בבעלי ברית נאט"ו לעשות את אותו הדבר. נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי ארצו תספק בקרוב מערכות טילים לאוקראינה נגד פלישת כוחות רוסים.

במהלך הכינוס במדריד, מנהיגי נאט"ו הסכימו להגדיל את ההתחייבויות הצבאיות לאורך האגף המזרחי של הברית הגובל ברוסיה. הם הכריזו על תוכניות להרחיב באופן מסיבי את כוח התגובה המהירה של נאט"ו מ-40,000 ל-300,000 חיילים עד השנה הבאה. ארה"ב אמרה שהיא תחזק את הנוכחות הצבאית שלה באירופה, עם בסיס קבוע בפולין, שתי משחתות נוספות של הצי בספרד, ועוד שתי טייסות F35 בבריטניה.

נאט"ו גם הזמינה רשמית את פינלנד ושוודיה להיות חברות בברית לאחר שטורקיה אישרה את ההצטרפות, ראש נאט"ו, ינס סטולטנברג, כינה את הפסגה "טרנספורמטיבית".

"אנחנו חיים בעולם מסוכן יותר ואנחנו חיים בעולם יותר בלתי צפוי, ואנחנו חיים בעולם שבו יש לנו מלחמה חמה באירופה", אמר סטולטנברג. "אנחנו רוצים להסיר כל מקום לחישוב שגוי, אי הבנה במוסקבה, לגבי נכונותנו להגן על כל סנטימטר משטח נאט"ו. זו אחריות הליבה של נאט"ו''.

מלחמת אוקראינה רוסיה נאט''ו גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד